وقتی مظلومیت طفل 6 ماهه کربلا تحول ایجاد می‌کند
کد خبر: 4077173
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳
تحول‌آفرینی عاشورا/ 1

وقتی مظلومیت طفل 6 ماهه کربلا تحول ایجاد می‌کند

مهم‌ترین بخش مکتب عاشورا، درس آزادگی است و همین مسئله موجب شده است تا هر ساله به خیل عاشقان آن حضرت با هر دین و مسلکی افزوده شود. به‌مناسبت ایام محرم 10 روایت کوتاه را از 10 مستبصر که با جریان عاشورا شیعه شده‌اند را می‌خوانیم.

عاشورافلسفه قیام عاشورا در طول تاریخ به شیوه‌های مختلف توسط گروه‌ها و ادیان بیان شده است. مهم‌ترین بخش مکتب عاشورا، درس آزادگی است و همین مسئله موجب شده است تا هر ساله به خیل عاشقان آن حضرت با هر دین و مسلکی افزوده شود.

البته در طول تاریخ مواردی هم بوده‌اند که با آشنایی با امام حسین(ع) و مکتب عاشورا به دین اسلام روی آورده و یا شیعه شده‌اند. به‌مناسبت ایام محرم 10 روایت کوتاه را از 10 مستبصر که با جریان عاشورا شیعه شده‌اند را می‌خوانیم که این روایت‌ها توسط حمید ایماندار، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز با ذکر نام کتاب و مشخصات آن‌ها بیان شده است.

«هارون یوسف باری (مالكی / سیرالئون) از کتاب موسوعه المستبصرین، جلد 8، صفحه 477:

پدرم یک مالکی مذهب متعصب بودم و دوست داشت من مثل او باشم اما در خلال مطالعاتم فهمیدم برخی از عقاید مذهبی من تقلیدی کورکورانه است مثل اینکه ما شب عاشورا تا می‌توانستیم‌ غذا می‌خوردیم و صبح عاشورا را به‌عنوان عید به خانه نزدیکانمان می‌رفتیم.

علمای ما مرتب ما را از شیعه و عمامه به سرها بر حذر می‌داشتند. بزرگترین دلیل شیعه شدن من این بود که شب عاشورا در مجلس عزای حسینی در لبنان شرکت کردم سخنران از مصائب حضرت زهرا(س) برایمان گفت و من با حاضران در جلسه به شدت گریستم این گریه کردن تأثیر زیادی روی من داشت روز عاشورا هم در مراسم تعزیه‌ای شرکت کردم و صحنه به شهادت رسیدن طفل شیرخواره امام حسین(ع) تأثیر زیادی روی من داشت به‌گونه‌ای که چند روز اشتهای غذا خوردن نداشتم در ادامه فهمیدم شهر قم در ایران مرکز علوم اهل بیت(ع) است با مسافرت به این شهر و تکمیل مطالعاتم به مذهب حقه شیعه گرویدم.

انتهای پیام
captcha