حمایت ۴ میلیاردی موقوفه نصیرالملک شیراز از مجالس سوگواری حسینی
کد خبر: 4078625
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

حمایت ۴ میلیاردی موقوفه نصیرالملک شیراز از مجالس سوگواری حسینی

طبق اعلام مدیر موقوفه غیرمتصرفی نصیرالملک شیراز، طی ایام محرم، 4 میلیارد تومان از محل این موقوفه برای حمایت از سوگواری 103 هیئت مذهبی و مواکب عزاداری هزینه شد.

علی طهماسبی، وکیل و مدیر موقوفه نصیرالملک شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، علی طهماسبی، وکیل و مدیر موقوفه نصیرالملک شیراز امروز، 25 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت و پشتیبانی موقوفه غیرمتصرفی نصیرالملک از هیئات عزاداری حضرت اباعبدالله حسین(ع) گفت: این موقوفه اقلام مورد نیاز ۱۰۳ هیئت، مسجد، حسینیه، بقاع متبرکه و موکب در شیراز را تهیه و توزیع کرده است که ارزش ریالی این حمایت‌ها ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه حاج حسن علی نصیرالملک در سال ۱۳۰۹ مسجد نصیرالملک را در کنار حرم سید الحرمین(ع) معروف به امامزاده زنجیری احداث کرد که ساخت آن ۱۲ سال طول کشیده است، افزود: هزینه، مرمت و نگهداری این مسجد و امامزاده و برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی، عزاداری و روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه‌های محرم و صفر از پنج هزار هکتار اراضی آن مرحوم در چهار منطقه بیضا، تنگ سعدی، سیاخ‌ دارنگون و فسا تأمین می‌شود.

طهماسبی با تصریح اینکه محمود قوام تولیت این موقوفه را به عهده دارد، ادامه داد: نسبت تقسیم سهام بر اساس نیت واقف ۱۶ سهم است که ۱۲ سهم آن برای عزاداری امام حسین (ع)، ۲ سهم آن برای نگهداری از مسجد و ۲ سهم دیگر برای نگهداری از امامزاده درنظر گرفته شده است.

مدیر موقوفه نصیرالملک با اشاره به برپایی پنج موکب حسینی از موقوفه غیرمتصرفی نصیرالملک در شهر شیراز افزود: موکب کنار پارکینگ حرم شاهچراغ (ع)، موکب شهید اسکندری در گلزار، موکب سهل‌آباد، موکب قرآن و عترت در دروازه سعدی و موکب بچه‌های انقلاب در پل معالی‌آباد، موکب‌هایی هستند که مستقیما با حمایت موقوفه نصیرالملک اداره می‌شوند.

وی با اشاره به سفر پیاده روی اربعین و باز شدن مرزهای عراق بعد از دو سال شیوع بیماری کرونا خبر داد: موقوفه غیرتصرفی نصیرالملک امسال موکب اربعین را در کشور عراق برپا خواهد کرد و میزبان زائران حسینی (ع) در شهر کربلا خواهد بود.

 طهماسبی تصریح کرد: تا دو سال قبل فقط حمایت از عزاداری در دهه اول محرم در دستور کار قرار داشت که سال قبل دهه آخر صفر را نیز به آن اضافه شد اما امسال از ابتدای محرم تا پایان صفر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار غذا در دهه نخست محرم توسط این موقوفه تهیه و توزیع شد، تصریح کرد: همچنین ۴۰۰ هزار لیوان چایی و اقلام مورد نیاز برای تهیه چایی، قهوه و شربت تهیه و در اختیار موکب‌ها و هیئات گذاشته شد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۱۲:۰۳
1
0
درود بر مردان نیک
captcha