بانوان برای حل مشکلات پیشقدم می‌شوند
کد خبر: 4078791
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

بانوان برای حل مشکلات پیشقدم می‌شوند

دبیر کشوری طرح مهرواره بانور گفت: اجرای طرح مهرواره بانور ظرفیت بانوان را به‌عنوان کنشگران واقعی نمایان می‌کند و ضرورت دارد این ظرفیت به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

مریم زادقاسمی، دبیر کشوری مهرواره بانور

به گزارش ایکنا از البرز، مریم زادقاسمی، دبیر کشوری طرح مهرواره بانور در نشست ستاد عملیات مهرواره بانور البرز که صبح امروز، 26 مرداد در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز برگزار شد، با بیان اینکه این طرح پیرامون مسائل و موضوعات خانواده برنامه‌ریزی شده است، گفت: مهم‌ترین هدف اجرای این طرح تقویت بنیاد خانواده است.

وی با اشاره به اینکه همه ما برای اجرای این طرح مسئولیم، بیان کرد: بخشی از طرح ویژه تبیین مسیر انقلاب اسلامی است؛ همچنین جهاد تبیین، ایجاد امید در جامعه، شناسایی و توانمندسازی بانوان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

این مسئول اظهار کرد: این طرح در هفت محور و 44 مسئله دسته‌بندی شده است و حوزه ازدواج تشکیل خانواده، روابط زوجین، واسطه‌گری در ازدواج، فرزندآوری و جمعیت، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد در خانواده، مسائل حوزه سلامت روانی از محورهای این طرح است.

زادقاسمی با اشاره به اینکه این مهرواره در دو بخش خاطره‌نویسی و حل مسئله طراحی شده است، گفت: برای بخش خاطره‌نویسی داوری به استان‌ها سپرده شده است.

وی با تأکید بر اینکه مهرواره بانور فرصتی برای روایت تلاش‌های مؤمنانه و مجاهدت‌های انقلابی بانوان است تا جهادی دیگر رقم بزنند، ادامه داد: تاکنون به ظرفیت عظیم بانوان نگاه‌های شعاری می‌شد و یا این نگاه‌ها صرفا زینت‌المجالس بوده و باورها به این ظرفیت در حد کلام و نه عمل بوده است؛ اما مهرواره بانور، ظرفیت بانوان را به‌عنوان کنشگران واقعی نمایان می‌کند که ضرورت دارد این ظرفیت به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

دبیر کشوری مهرواره بانور تأکید کرد: حضور و استقبال بانوان در استقبال از طرح حائز اهمیت است و این نشان از ظرفیت عظیم بانوان دارد که باید تلاش شود این ظرفیت‌ها تقویت شده و درست پای کار آورده شوند.

این مسئول در پایان از برگزاری دوره‌های مجازی برای آموزش و ارتقای آگاهی زنان خبر داد و گفت: فایل‌های آموزشی با محوریت جهاد تبیین پیش‌بینی و آماده شده است و طی 10 جلسه به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha