جو حاکم بر مسابقه از استرس کمتری برخوردار بود
کد خبر: 4079234
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

جو حاکم بر مسابقه از استرس کمتری برخوردار بود

رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن کریم در چهل و پنجمین مسابقات قرآن کریم در پایان با اشاره به اینکه عدم حضور داوران در جلسه نکته قوت این دوره از مسابقات بود، بیان کرد: امسال جو حاکم بر مسابقه از استرس کمتری برخوردار بود که جای تشکر دارد.

سجاد وفایی رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن کریمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی، سجاد وفایی، رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن کریم، اظهار کرد: از پنج سال پیش حفظ قرآن را شروع کردم که حدود سه سال و نیم این دوره به طول انجامید که در دوره از مسابقات قرآن اوقاف شرکت کرده‌ام.

وی گفت: هر اقدامی و تلاشی مستلزم فراز و فرودهایی است که همنشینی با قرآن و کلام خداوند و در نظر گرفتن اجرهای اخروی و عزت در دنیا همه سبب آرامش و آسانی در کار و تحمل و صبر و استقامت در این مسیر قرآنی است چرا که خداوند یاری می‌دهد تا به مقصود برسیم.

وفایی با اشاره به تاثیرات قرآن در زندگی بیان کرد: استفاده از یک قرص گاهی سبب مرگ و گاهی سبب حیات است؛ چیزی که ساخت و تولید بشر امروز است که کلام خدا قطعا جایگاهی غیرقابل وصف دارد و در قلب و روح و وجود ما جای دارد و ما را از نابودی و هلاکت نجات‌بخش است.

وی تصریح کرد: بر اساس روایت‌هایی که داریم «حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) می‌فرمایند: به ریسمان قرآن چنگ زن» که امید داریم کلام خداوند و حفظ این آیات مبارک ما را از شر فتنه‌های روزگار و روی زمین حفظ کند.

رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه آینده دست ما نیست بیان کرد: امید داریم تلاش‌هایی که در راستای این فعالیت قرآنی داشتیم در نهایت و در روز قیامت در چهره رضایت خداوند متجلی شود که هرچند ما در ظاهر به مدارجی دست یابیم اما خالص باشد که مهمترین و اصلی‌ترین هدف بنده در این مسیر قرآن و اهل بیت از من در روز قیامت راضی باشند.

وی افزود: حفظ قرآن برای شرکت در مسابقات و استفاده در جامعه خیلی خوب است ولی من به این موارد به عنوان هدف نگاه نمی‌کنم؛ هدف من از حفظ حضور در جامعه قرآنی و استفاده کاربردی از آن در جای جای زندگی است و اصالت داشتن یک نیت و هدف این است که انسان برای قرآن و عترت قدم بردارد.

وفایی با بیان اینکه مسیر حفظ نه تنها موانعی بر سر دیگر امورات زندگی ایجاد نمی‌کند بلکه موانع را از سر راه انسان می‌زداید، بیان کرد: ما حاضریم حتی تمام زندگی خود را ببخشیم و یک آیه قرآن را حفظ و حتی تلاوت کنیم که در این صورت هم تمامش منفعت خواهد بود.

وی ابراز کرد: ما قرآن را با نام قرآن کریم می‌شناسیم چون قرآن در آیه 77 سوره واقعه می‌فرماید: «همانا قرآن کریم است» و این همان کرامت است. شبیه آنکه امام حسن(ع) را با لقب کریم اهل بیت می‌شناسیم؛ که تمام این نکات دربردارنده این نکته است که حافظ قرآن هم از دنیا و هم از آخرت نصیب و روزی دارد.

رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن کریم در چهل و پنجمین مسابقات قرآن کریم در پایان با اشاره به اینکه عدم حضور داوران در جلسه نکته قوت این دوره از مسابقات بود عنوان کرد: امسال جو حاکم بر مسابقه از استرس کمتری برخوردار بود که جای تشکر دارد.

انتهای پیام
captcha