حماس: با تمام وجود از قدس و مسجدالاقصی دفاع می‌کنیم
کد خبر: 4079688
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

حماس: با تمام وجود از قدس و مسجدالاقصی دفاع می‌کنیم

حماس در سالگرد آتش‌سوزی مسجدالاقصی با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اینکه جنایات دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی، هرگز موجب مشروعیت‌بخشی به این رژیم و حاکمیت اشغالگران بر آن‌ها نخواهد شد، تصریح کرد: ملت فلسطین با تمام امکانات و ابزارهای ممکن از مسجدالاقصی دفاع خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حماس، این جنبش امروز یکشنبه، 30 مرداد با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت 53امین سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌های جنایتکار، تصریح کرد: ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی هرگز روز 21 اوت سال 1969  (30 مرداد 1348) را که یک یهودی جنایتکار با همدستی واضح و آشکار رژیم صهیونیستی، مسجدالاقصی را به آتش کشید و این جنایت را مرتکب شد، از یاد نمی‌برند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: این جنایت هولناک همیشه شاهد و گواهی بر جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تندرو یهودی و طرح‌های شوم و مستمر آنان علیه مسجدالاقصی اعم از تعارضات روزانه به این مکان مقدس، تلاش برای تقسیم و نابودی آن، ادامه تعقیب و بازداشت ساکنان قدس و محافظان مسجدالاقصی و قتل، کشتار، بازداشت و تبعید فلسطینیان خواهد بود.

حماس افزود: 53 سال از این جنایت گذشت و به رغم تشدید جنایات و تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه مسجدالاقصی و محافظان آن، آگاهی و بیداری ملت و انتفاضه‌های پی در پی آنان، ثبات و پایداری محافظان و پاسداران مسجدالاقصی و رشادت‌های دلاورمردان مقاومت در هر مرحله که دشمن قصد تعرض به قدس و مسجدالاقصی را داشته، موجب شد تا طرح‌ها و توطئه‌های دشمن نقش بر آب شود، کما اینکه این‌ها تأکیدی بر وحدت ملت و مقاومت فلسطین در تمامی میدان‌ها به منظور دفاع از قدس و مسجدالاقصی بود و شمشیر قدس تا آزادی قدس شریف و قبله نخست مسلمانان بر زمین گذاشته نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است: شهر قدس و در قلب آن مسجدالاقصی، اساس و پایه نزاع با دشمن صهیونیستی و قطب‌نمای وحدت ملت و امت برای دفاع از آن در تمامی عرصه‌های سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای و انسانی هستند.

این جنبش ضمن اعلام پایبندی خود به خون شهدا و جان‌فشانی‌های اسرا و مدافعان قدس و مسجدالاقصی، تأکید کرد: ما همچنان به مقاومت فراگیر به منظور آزادسازی سرزمین، اسرا و معراج گاه پیامبر (ص) پایبندیم.

در این بیانیه آمده است: اشغالگران صهیونیست حتی در یک وجب از خاک مسجدالاقصی  جایگاه و مشروعیتی ندارند و این مسجد یک مکان کاملاً اسلامی بوده و خواهد بود و تلاش‌ها و توطئه‌های دشمن برای یهودی‌سازی یا تغییر آثار و نشانه‌های اسلامی آن یا تقسیم زمانی و مکانی این مسجد هرگز راه به جایی نخواهد برد و مسجدالاقصی اسلامی باقی خواهد ماند و همچنان قلب امت در هر نقطه از جهان به عشق آن می‌تپد.

جنبش مقاومت فلسطین، امت اسلامی و عربی و سران دولت‌ها را به عمل به مسئولیت‌های تاریخی خود و تحرک فوری و سازنده برای دفاع از مسجدالاقصی در برابر خطر یهودی‌سازی و نابودی آثار و نشانه‌های اسلامی آن دعوت کرد.

حماس همچنین از سازشگران با دشمن صهیونیستی خواست برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

این جنبش خواستار حضور گسترده و همیشگی فلسطینیان در مسجدالاقصی به منظور مقابله با شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی و طرح‌های شوم آنان علیه این مکان مبارک شد.

انتهای پیام
captcha