مسجدالاقصی سربلند و استوار باقی خواهد ماند
کد خبر: 4079644
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی:

مسجدالاقصی سربلند و استوار باقی خواهد ماند

اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی در سالروز آتش‌سوزی مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: با وجود همه تلاش‌ها برای یهودی‌سازی و تغییر واقعیت تاریخی و حقوقی آن، مسجدالاقصی همچنان سربلند و استوار مسجدی اسلامی باقی مانده است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی امروز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: مسجد مبارک الاقصی امروز و پنجاه‌وسه سال پس از به آتش کشیدن آن با وجود تمام تلاش‌ها برای یهودی‌سازی و تغییر محیط و واقعیت تاریخی، دینی و حقوقی خود همچنان استوار و سربلند به عنوان یک مسجد اسلامی برای همه مسلمانان باقی می‌ماند و هیچ‌گونه تغییر و تقسیمی در کل مساحت 144 دونمی خود را نخواهد پذیرفت. (هر دونم معادل 1000 مترمربع است)

در ادامه این بیانیه که به مناسبت سالروز آتش‌سوزی مسجدالاقصی منتشر شد، آمده است: با وجود تمام حفاری‌هایی که در اطراف و زیر دیوارهای مسجد مبارک الاقصی صورت گرفته است و به رغم یورش‌های سازمان‌دهی شده شهرک‌نشینان افراطی با حمایت نظامیان صهیونیست، به خواسته خداوند این مسجد استوار باقی خواهد ماند.

اداره اوقاف اسلامی در ادامه از تمام نگهبانان، کارکنان مسجدالاقصی و مسلمانان پشتیبان آنها که با تمام وجود از این مسجد دفاع می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد. در این بیانیه همچنین از حمایت پادشاه اردن از اوقاف اسلامی و مسیحی قدس نیز قدردانی شده است.

 اوقاف قدس اشغالی آتش‌سوزی شوم مسجد مبارک الاقصی توسط یک افراطی به نام مایکل روهان استرالیایی در 21 اوت 1969 را نیز یادآور شد؛ آتشی که شبانه برافروخته شد و آثار و گنجینه‌های گران‌بهای اسلامی، آثار قدیمی، کاشی‌کاری‌های طلایی و کتیبه‌ها و فرش‌های گران‌قدر ایرانی این مسجد مقدس را به تلی از خاکستر بدل ساخت.

اداره اوقاف قدس تصریح کرد: بازمانده منبر صلاح‌الدین ایوبی که اکنون در موزه اسلامی این مسجد مقدس نگهداری می‌شود، گواهی بر این جنایت شنیع است.

انتهای پیام
captcha