مقاومت گزینه راهبردی ما در مواجهه با دشمن است
کد خبر: 4080094
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
جنبش جهاد اسلامی و حماس:

مقاومت گزینه راهبردی ما در مواجهه با دشمن است

رهبران جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس در جلسه مهمی در غزه ضمن تأکید بر هماهنگی عالی بین دو جنبش، مقاومت را گزینه راهبردی و تخطی‌ناپذیر خود در مقابله با رژیم صهیونیستی توصیف کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حماس، جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس پس از برگزاری جلسه مشترکی، بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه تصریح شده است: مقاومت گزینه راهبردی و غیرقابل برگشت ماست و ما به مقاومت با هماهنگی عالی بین دو جنبش و در رأس آن گردان‌های قسام و سرایا القدس ادامه می‌دهیم و به دشمن صهیونیستی نسبت به هرگونه حماقت علیه ملت و مقاومت قهرمان فلسطین هشدار می‌دهیم، پاسخ ما به هرگونه تجاوز دشمن قاطع و یکپارچه خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: نشستی را در سطح رهبران دو جنبش با مشارکت رهبران سیاسی، نظامی و امنیتی برگزار و طی آن درباره راه‌های تقویت مقاومت و سازوکارهای تقویت پشتوانه مردمی مقاومت نیز بحث و گفت‌و‌گو کردیم.

حماس و جهاد اسلامی در این بیانیه اعلام کردند: در این نشست به بررسی روابط دوجانبه در تمامی عرصه‌ها پرداختیم و بر سر تقویت فعالیت‌های مشترک و فعال‌سازی کمیته‌های مشترک بین دو جنبش در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی توافق کردیم.

گردان‌های قسام و سرایا القدس؛ در رأس اتاق عملیات مقاومت

در ادامه بیانیه آمده است: اتاق عملیات مشترک مقاومت دستاوردی ملی است که همه گروه‌های فلسطینی در آن مشارکت دارند و در چارچوبی واحد فعالیت می‌کنند که در رأس آن‌ها گردان‌های قسام و سرایا القدس قرار دارند و همه ما برای تقویت نقش و جایگاه آن تا آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان تلاش می‌کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه تأکید شده است: در پنجاه و سومین سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی بار دیگر تأکید می‌کنیم قدس پایه اساسی درگیری ما با دشمن و قبله مجاهدان و انقلابیون است و شمشیر قدس بر زمین گذاشته نخواهد شد، ما به نبرد قدس تا آزادی این سرزمین و بازگشت آوارگان ادامه می‌دهیم.

این دو جنبش اعلام کردند: از تشکیلات خودگردان در کرانه باختری دعوت می‌کنیم دست از تعقیب و بازداشت مجاهدان فلسطینی برداشته و هرچه سریع‌تر زندانیان سیاسی به‌ویژه در زندان اریحا را آزاد کند و به همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی پایان دهد و پروژه فاجعه‌بار اسلو را کنار گذاشته و مقاومت جامع و فراگیر را به‌طور حقیقی و عملی در پیش گیرد.

حماس و جهاد اسلامی تصریح کردند: بر تحقق وحدت ملی فلسطین از طریق تشکیل شورای ملی جدید با مشارکت تمامی فلسطینیان در داخل و خارج تأکید داریم و برای تحقق این مهم، به تلاش‌های مشترک خود به‌منظور تشکیل چارچوبی ملی با هدف یکپارچه‌سازی تلاش‌ها در این زمینه ادامه می‌دهیم.

دعوت از تمام ملت‌های مسلمان و آزاده برای همبستگی با مردم فلسطین

در ادامه تأکید شده است: اعضا و طرفداران حماس و جهاد اسلامی را به همبستگی و نزدیکی هرچه بیشتر برای خدمت به ملت و مقاومت قهرمان فلسطین فرامی‌خوانیم.

این دو جنبش تأکید کردند: از تمامی ملت‌های اسلامی، عربی و آزادگان جهان که در جریان تجاوز اخیر به غزه از ما حمایت کردند، تقدیر می‌کنیم و به آنان اطمینان می‌دهیم که مقاومت فلسطین متحد و یکپارچه است و قادر به تحمیل معادلات جدید بر دشمن و مقابله یکپارچه با آن است.

بیانیه مذکور می‌افزاید: از کشورهای اسلامی و عربی به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران، مصر، قطر و احزاب عربی و اسلامی به خاطر دفاع از ملت فلسطین تشکر می‌کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سلام و درود بر ملت بزرگ فلسطین، شهدای عزیز به ویژه شهدای نبرد «وحدت میدان‌ها» به ویژه شهید تیسیر الجعبری و خالد منصور و تمامی اسرای قهرمان از جمله اسیر مقاوم و قهرمان خلیل عواوده که نزدیک به شش ماه است که دست به اعتصاب غذا زده است.

حماس و جهاد اسلامی در پایان از دستگاه‌های امنیتی غزه که شبانه‌روزی پشتیبان و حامی مقاومت و جبهه داخلی در غزه هستند، تقدیر کردند.

انتهای پیام
captcha