لزوم تسهیل تردد زائران ایرانی در مراسم اربعین
کد خبر: 4080045
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
رئیسی در تماس با نخست‌وزیر عراق خواستار شد:

لزوم تسهیل تردد زائران ایرانی در مراسم اربعین

رئیس جمهور، در پاسخ به تماس تلفنی نخست‌وزیر عراق، بر لزوم تسهیل تردد زائران ایرانی به ویژه در مراسم اربعین حسینی تأکید کرد که نخست‌وزیر عراق نیز در این زمینه قول مساعد داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در پاسخ به تماس تلفنی مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، بر لزوم تسهیل تردد زائران ایرانی به ویژه در مراسم اربعین حسینی تأکید کرد که نخست‌وزیر عراق نیز در این زمینه قول مساعد داد.

رئیس جمهور بر لزوم حفظ وحدت در عراق تأکید کرد و از همه جریان‌های سیاسی اصلی عراق خواست با گفت‌وگو و تعامل، درباره راه برون‌رفت از مشکلات سیاسی موجود، توافق کنند.

وی با اشاره به تحرکات دولت عراق برای بهبود فضای سیاسی منطقه، بر لزوم اجرای توافقات صورت گرفته تأکید و از سرعت گرفتن اقدامات تعاملی در پی اجرای توافقات استقبال کرد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق همچنین تأکید کرد که شخصاً مسائل مربوط به حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین را دنبال خواهد کرد.

الکاظمی در ادامه به نقش ایران در منطقه و جهان اشاره و تأکید کرد که به تلاش‌های خود برای بهبود و ارتقای سطح روابط و همکاری‌های منطقه‌ای ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
captcha