جشنواره «راه قدس» از سوی جهاد اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 4080699
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

جشنواره «راه قدس» از سوی جهاد اسلامی برگزار می‌شود

جنبش جهاد اسلامی، امروز پنجشنبه جشنواره بزرگی را در مناطق مختلف فلسطین، لبنان و سوریه برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین و شاخه نظامی آن «گردان‌های قدس» امروز جشن بزرگ جهادی با عنوان «وحدت میادین، راه قدس» برگزار می‌کند.

این جشنواره شامل سخنرانی زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و سخنرانی ابوحمزه سخنگوی «گردان‌های قدس» خواهد بود. 

این جشنواره امروز بلافاصله بعد از نماز عصر در مناطق غزه، رفح و جنین در فلسطین و همزمان در دمشق و بیروت برگزار می‌شود.

داود شهاب، رئیس دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی روز گذشته تأکید کرد که جشنواره جهادی «راه قدس» پیامی چالش برانگیز برای دشمن صهیونیستی است که سعی در جدا کردن جنبش جهاد اسلامی از توده‌ مردم دارد. 

شهاب در این بیانیه‌ ادامه داد: این جشنواره یک رویداد بزرگ ملی است که همه 48 شهید تجاوزات اخیر را شامل می‌شود که بیشتر آنها غیرنظامی و کودک هستند.

همچنین ماهر الاخرس، رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری، دیروز چهارشنبه تأکید کرد که جنبش جهاد اسلامی آمادگی و تمهیدات کامل را برای سازماندهی جشنواره «وحدت میادین؛ راه قدس» اندیشیده است. 

اخرس گفت: جنبش جهاد دعوت‌نامه‌ها را از تمام مناطق کرانه باختری برای شرکت در این جشنواره ارسال کرده است.

وی افزود: در این جشنواره از خانواده‌های شهدای اردوگاه پناهندگان جنین و نابلس که اخیراً در جریان درگیری با ارتش اشغالگر قیام کردند، تجلیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: مقاومت در جنین و کرانه باختری هر روز در حال افزایش است و تا زمان آزادی تمام فلسطین مقاومت در برابر اشغالگران ادامه دارد.

از سوی دیگر هیثم ابوالغزلان، دبیر جنبش جهاد اسلامی لبنان دیروز چهارشنبه گفت که جشنواره راه قدس که قرار است توسط این جنبش در غزه، رفح، جنین و دمشق برگزار شود پیام‌های مهمی دارد.

وی افزود: یکی از برجسته‌ترین پیام‌هایی که این جشنواره به همراه خواهد داشت، تأکید بر شکست سیاست دشمن اسرائیلی در منزوی کردن جنبش جهاد اسلامی است. 

دبیر جنبش جهاد اسلامی گفت: پیام دیگری که این جشنواره از نظر حضور مردم خواهد داشت، نمایش قدرت و وحدت جنبش جهاد اسلامی در فلسطین و خنثی کردن هدف دشمن اسرائیلی در وارد کردن ضربه به آن و آمادگی همیشگی آن در مقابله با همه تجاوزات اشغالگران و شهرک‌نشینان است.

انتهای پیام
captcha