بررسی تحولات فلسطین در دیدار هیئت حماس با دبیرکل جهاد اسلامی
کد خبر: 4081027
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

بررسی تحولات فلسطین در دیدار هیئت حماس با دبیرکل جهاد اسلامی

هیئتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در بیروت دیدار و تحولات فلسطین را بررسی کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هیئت حماس متشکل از صالح العاروری نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس، خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی و نایب‌رئیس دفتر سیاسی این جنبش در غزه، زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی و شماری دیگر از رهبران این جنبش بود.

طرفین در این دیدار به بررسی آخرین تحولات فلسطین و منطقه، تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای ضربه‌زدن به مقاومت در اراضی اشغالی، نتایج و دستاوردهای نبرد «وحدت میدان‌ها» (نبرد 3 روزه در غزه) و فداکاری‌های اسرای فلسطینی پرداختند.

هیئت عالی‌رتبه حماس و جهاد اسلامی در این دیدار با توجه به شایعات و شبهات ایجاد شده در زمینه اختلاف موجود بین گروه‌های مقاومت تأکید کردند: ما به عزیزان وفادار مقاومت اطمینان را می‌دهیم که رابطه بین دو جنبش یک رابطه محکم و راهبردی است و در خدمت آرمان مقاومت در فلسطین بوده و پیوسته در حال رشد و توسعه است. از سویی هرگونه اختلاف‌نظر در یک موضع تاکتیکی در اینجا یا آنجا نمی‌تواند تأثیری بر این واقعیت داشته باشد.

حماس و جهاد اسلامی همچنین تأکید کردند: جوهره این رابطه، توسعه و پیشرفت آن است و ما بر تداوم ارتباطات و جلسات برای تحقق این امر تأکید داریم.

رهبران حماس و جهاد اسلامی بیان کردند که قدس پایتخت ابدی فلسطین و عنوان اصلی نزاع با دشمن صهیونیستی بوده و هست و دشمن صهیونیستی هرگز قادر به تقسیم این مسجد نخواهد بود و نبرد با اشغالگران تا بیرون راندن آنان و پاک‌سازی کامل این سرزمین از لوث آنان ادامه خواهد داشت.

دو طرف همچنین بر روابط مستحکم بین حماس و جهاد اسلامی و همکاری با یکدیگر برای آزادسازی سرزمین و مقدسات فلسطین تأکید کردند. در پایان جهاد اسلامی و حماس ضمن اعلام حمایت از اسرای در بند رژیم صهیونیستی تأکید کردند: ما از اسرای قهرمان خود حمایت می‌کنیم و همچنین از ملت خود می‌خواهیم تا از طریق راه‌اندازی پویش‌های فراگیر برای حمایت از این قهرمانان در همه عرصه‌ها، اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha