دعوت آیت‌الله سیدحسین صدر به آرامش و گفت‌وگو در عراق
کد خبر: 4081900
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

دعوت آیت‌الله سیدحسین صدر به آرامش و گفت‌وگو در عراق

آیت‌الله سیدحسین صدر از علمای دینی سرشناس عراق همه طرف‌ها را به کنار گذاشتن سلاح، گفت‌وگو و فرونشاندن آتش فتنه فراخواند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری عراق، آیت‌الله سیدحسین صدر پیام خود را با این آیه شریفه آغاز کرد: «وَٱتَّقُواْ فِتْنَةً لَّا تُصِيبَنَّ ٱلَّذِينَ ظَلَمُواْ مِنكُمْ خَاصَّةً وَٱعْلَمُواْ أَنَّ ٱللَّهَ شَدِيدُ ٱلْعِقَابِ:و بترسید از بلایی که چون آید تنها مخصوص ستمکاران شما نباشد (بلکه ظالمان و مظلومان همه را فرا گیرد) و بدانید که عقاب خدا بسیار سخت است.»(آیه 25 انفال).

وی در ادامه همه طرف‌های سیاسی و اجتماعی را به کنار گذاشتن سلاح و توقف تنش و حملات که منجر به کشته و زخمی‌شدن شماری در مناطق مختلف عراق شده، دعوت کرد.

وی افزود که انتظار می‌رود احزاب و فعالان جامعه، عراق را بسازند؛ نه آتش شعله‌ور کنند که تنش‌های سیاسی هر چقدر تشدید شود، بهتر از گلوله و نفرت است.

آیت‌الله سیدحسین صدر با اشاره به اینکه همه‌کسانی که اکنون درگیر هستند از یک کشور، دین و فرزندان یک پدر و مادر و برادر یکدیگر هستند و جنگ بین برادران غیرمنطقی و غیرانسانی است و در دین جایگاهی ندارد.

این عالم دینی افزود: ای فرزندان علی و حسین، شما همه در نبردهای آزادی‌بخش علیه تروریسم خون دادید و از قبایل شریف یکسانی هستید و در زیر گنبدهای اهل‌بیت دستان خود را به دعا بلند می‌کنید، چگونه می‌شود که تنش‌های سیاسی، افراد یک خانواده را به این درگیری بکشاند؟ اگر میان برادران جنگی شود، هر گلوله‌ای که از اسلحه‌ای خارج شود، سینه برادری را نشانه رفته است.

وی در پایان تمام جریان‌های سیاسی و مردم عراق را به گفت‌وگو و آرامش و خاموش کردن شعله فتنه فراخواند و گفت که اگر چاره‌ای نبود، سکوت بهتر و ماندن در منزل سودمندتر و به تقوا نزدیک‌تر است.

انتهای پیام
captcha