فضلی که نمازهای شب بخشید
کد خبر: 4086634
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
همگام با شهدای فارس / 56

فضلی که نمازهای شب بخشید

شهید قدرت‌الله عبودی، یکی از شهدای مدافع حرم استان فارس است. وی فردی متدین و با خدا بود به طوری که طبق گفته همرزمانش نمازهایش را به وقت می‌خواند و به نماز اول وقت بسیار اهمیت می‌داد و حتی در بحبوحه‌های جنگ هم نماز شبش ترک نمی‌شد.

شهید قدرت‌الله عبودی، شهید مدافع حرم استان فارسدر طی بیش از دو سال گذشته در روزهای دوشنبه، با شهدای مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های دفاع مقدس که در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده‌اند، آشنا شدیم و این بخش با معرفی شهدای استان فارس ادامه یافت. همچنین در ادامه با شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در روزهای بحران کرونا، با از جان گذشتگی در سنگر سلامت، برای حیات بیماران جنگیدند آشنا شدیم و ۹ شهید مدافع سلامت دانشگاه را در این بخش معرفی کردیم. در ادامه با شهدای مدافع حرم آشنا می‌شویم که مطلب امروز بخش همراه با شهدا به شهید «قدرت‌الله عبودی»، از شهدای مدافع حرم استان فارس اختصاص دارد.

شهید قدرت‌الله عبودی

تاریخ و محل تولد: ۱۸/۳/۱۳۵۲ شیخ عبود بیضاء

تاریخ و محل شهادت: ۹/۰۱/۱۳۹۶ شهر شیعا سوریه

شهید قدرت‌الله عبودی در هجدهم خرداد سال ۱۳۵۲ در یک خانواده مذهبی در شیخ عبود بیضا متولد شد. از کودکی به عنوان فردی باهوش و در عین حال پایبند به مسائل دینی شناخته می‌شد؛ او از هشت سالگی به خواندن نماز و گرفتن روزه مقید بود و در سال ۱۳۶۵ در سن سیزده سالگی برای دفاع از خاک وطن اسلامی، به جبهه رفت و بعد از حدود ۴ ماه حضور در سنگرهای مبارزه، از ناحیه شکم مجروح و شیمیایی شد؛ اما با این وجود معتقد بود جهاد در راه خدا باید مخفی باشد.

شهید عبودی از همان ابتدا و در سن ۲۵ سالگی شروع به پرداخت خمس کرد. همیشه با احترام و خلوص قلب از شهدا یاد می‌کرد و معتقد بود که از قافله شهیدان جا مانده و توفیق شهادت را نداشته است. همواره شیفته اهل بیت(ع) بود و در هر مناسبتی به ویژه نیمه شعبان سعی می‌کرد تا عشق و ارادتش را به خاندان ولایت نشان دهد.

او در پی مهری که به اهل بیت(ع) داشت و روحیه جهادی که از دوران دفاع مقدس به یادگار داشت، در سال ۱۳۹۲ برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) و مبارزه با نیروهای داعش، عازم مناطق جنگی سوریه شد.

در ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۵ از لشکر عملیاتی ۱۹ فجر استان فارس راهی سوریه شد و بعد از مدت کوتاهی، در روز نهم فروردین سال ۱۳۹۶ در روستای شیحه در استان حماء سوریه و در سن ۴۳ سالگی آسمانی شد و به آرزوی دیرینه اش رسید. پیکر پاک شهید عبودی پس از انتقال به شیراز، در روز ۱۵ فروردین در گلزار شهدای شیخ عبود به خاک سپرده شد.

خاطرات شهید از زبان همسرش:

- همسرم نیمه شب که برای نماز شب بیدار می‌شد بعد از نماز شبش، زیارتنامه همه ائمه را قرائت می‌کرد و به زیارت حضرت زینب (س) که می‌رسید، دچار اندوه فراوانی می‌شد و گریه امانش را نمی­داد.

خاطرات شهید از زبان همرزمش:

- شهید عبودی نمازهایش را به وقت می‌خواند و به نماز اول وقت بسیار اهمیت می‌داد. تا آنجایی که می‌دانم نماز شبش هیچ وقت ترک نمی‌شد، حتی در سوریه و در آن بحبوحه جنگ که خستگی مسلط می‌شد و با کمبود آب فراوانی هم مواجه بودیم. به گفته همرزمان، شهید عبودی با باقی مانده آب آشامیدنی بچه‌های منطقه، تجدید وضو می‌کرد و نماز شب می‌خواند.

گذری بر وصیت‌نامه شهید:

... خدا را شاکرم که به من توفیق پوشیدن لباس مقدس را داده و لیاقت لبیک به حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) را داشته باشم و خدا را قسم به حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) که شهادت در راه بی بی حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) را نصیب بنده کند ...

انتهای پیام
captcha