از یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی تا موضع جدید پاکستان درباره عادی‌سازی
کد خبر: 4087924
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
آخرین اخبار فلسطین؛

از یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی تا موضع جدید پاکستان درباره عادی‌سازی

گروهی از شهرک نشینان اسرائیلی و یهودیان افراطی، صبح امروز یکشنبه به مسجدالاقصی یورش بردند؛ همچنین مفتاح اسماعیل، وزیر دارایی پاکستان به موضع‌گیری درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش ایکنا، گروه موسوم به «عرین الاسود» در بیانیه‌ای از شهادت سائد الکونی، مبارز فلسطینی در درگیری‌های بامداد امروز (یکشنبه) با نیروهای اشغالگر صهیونیست در منطقه التعاون در نابلس خبر داد.

بر اساس این بیانیه، گروه عرین الاسود، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت این مبارز فلسطینی در درگیری‌های مسلحانه امروز ، از خداوند متعال برای وی رحمت و غفران مسألت کرد.

بنا به اعلام منابع محلی، نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیست یک دستگاه موتور سیکلت را که چند جوان سوار بر آن بودند، هدف قرار دادند که بر اثر آن سائد الکونی، مبارز فلسطینی شهید و موتورسیکلت آتش گرفت؛ نیروهای اشغالگر صهیونیست جسد این مبارز فلسطینی را ربودند.

در هفته گذشته، دو شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند. یک شهرک نشین صهیونیست نیز در عملیات مبارزان فلسطینی کشته شد و 14 نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست نیز زخمی شدند.

یورش شهرک نشینان اسرائیلی و یهودیان افراطی به مسجدالاقصی

گروهی از شهرک‌نشینان اسرائیلی و یهودیان افراطی، صبح امروز یکشنبه به مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش الجزیره، یورش اسرائیلی‌ها همزمان با اعیاد یهودی و تحت حمایت پلیس اسرائیل انجام شد. پلیس اسرائیل در محوطه مسجدالاقصی حضور یافت و مانع از ورود فلسطینیان به منطقه مصلی باب الرحمه شد. اسرائیلی‌ها تقریبا هر روز به مسجدالاقصی یورش می‌برند اما همزمان با عید و آغاز سال عبری، شمار زیادی از افراط گرایان امروز تجمع کردند.

به گزارش الجزیره شهرک‌نشینان پیش از یورش به مسجدالاقصی وارد محله قدیمی قدس می‌شوند تا ساکنان آن را تحریک کنند.

از طرفی دیگر فلسطینی‌ها نیز خواستار حضور در مسجدالاقصی و دفاع و حمایت از آن شدند.

مسلح شدن صهیونیست‌ها در قدس

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ستاد فرماندهی پلیس این رژیم همزمان با تشدید هشدارها درباره احتمال حملات فلسطینی‌ها علیه شهرک نشینان صهیونیست به ویژه در روزهای اعیاد یهودیان، از این شهرک نشینان به ویژه در قدس اشغالی خواست خود را به سلاح مجهز کنند.

بر اساس این گزارش، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم با اشاره به این موضوع اعلام کرد که شمار هشدارها در ارتش درباره احتمال وقوع عملیات جدید به ویژه در قدس، جنین و نابلس به ۵۰ مورد رسیده است.

در خبری دیگر، روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر یک سامانه جنگی کنترل از راه دور را برای شلیک بمب‌های گازی و گلوله‌های پلاستیکی در الخلیل مستقر کرده است.

اعتصاب غذای ۳۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

منابع فلسطینی گزارش دادند که ۳۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از امروز یکشنبه در اعتراض به بازداشت بدون اتهام و محاکمه، اعتصاب غذا می‌کنند.

خبرگزاری فلسطین (وفا) گزارش داد که این اقدام اسرای فلسطین در حالی است که رژیم صهیونیستی همچنان به بازداشت اداری و هدف قرار دادن فلسطینیان ادامه می‌دهد.

بنابراین گزارش، تعداد فلسطینی‌هایی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت اداری (بازداشت بدون اتهام و محاکمه) قرار دارند، هم اکنون ۷۶۰ نفر است که تعدادی از آن‌ها را زنان، کودکان و افراد سالخورده و بیمار تشکیل می‌دهند.

جدیدترین موضع‌گیری اسلام آباد درباره عادی‌سازی روابط با تل آویو

به گزارش القدس العربی، مفتاح اسماعیل، وزیر دارایی پاکستان به موضع‌گیری درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی اعلام کرد: پس از آن که دولت مستقل فلسطینی اقدام به عادی‌سازی روابط با اسرائیل کند، ما این کار را خواهیم کرد؛ اما قبل از آن هرگز.

اسماعیل در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان کمک‌های کشورهای عربی به پاکستان هم گفت که کشورش قدردان کمک‌هایی است که از کشورهای عربی به ویژه عربستان، قطر و امارات دریافت کرده است.

تکرار یاوه گوئی‌های لاپید؛ از مذاکرات هسته‌ای تا موشک‌های مقاومت

یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی یاوه‌گوئی‌های خود را درباره مذاکرات و برنامه هسته‌ای ایران تکرار کرد.

وی با اشاره به تحولات کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی و با اشاره به اینکه به هیچ عنوان در هیچ دولتی با بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود مشارکت نخواهد کرد، افزود: تحولات اخیر کرانه باختری نشانه ضعف تشکیلات خودگردان و دستگاه‌های امنیتی آن است و این چیز جدیدی نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تحولات لبنان هم پرداخت و گفت: ما تحولات لبنان را از نزدیک زیر نظر داریم و برای اینکه تهدید موشک‌های نقطه زن حزب الله به تهدیدی غیرقابل کنترل تبدیل نشود، خیلی تلاش می‌کنیم اما اگر به چنین نقطه‌ای برسیم، به آن پاسخ خواهیم داد.

تمایل رهبر کودتای نظامی سودان برای جلب حمایت صهیونیست‌ها

عبدالفتاح البرهان، رهبر کودتای سودان، که جایگاه مردمی خود را در نتیجه سیاست‌های نادرستی که به وخامت اوضاع اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور منجر شده، از دست داده است، می‌کوشد تا از طریق جلب حمایت صهیونیست‌ها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، جایگاه متزلزل خود را قوام ببخشد.

عبدالفتاح البرهان در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره احتمال سفر به اراضی اشغالی و روابط با رژیم صهیونیستی گفته است: اساس روابط آشتی است و اگر از من برای سفر به اسرائیل دعوت شود و امکانات لازم برای این سفر موجود باشد این کار را خواهم کرد.

اظهارات البرهان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و صحبت‌های وی درباره عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر با مخالفت قاطعانه احزاب سیاسی همراه شده است؛ او در سایه دولت انتقالی که پارلمان منتخب ندارد، فاقد مشروعیت است که بخواهد بر خلاف اراده مردم سودان، از عادی‌سازی سخن بگوید.

انتهای پیام
captcha