آتش زدن قرآن تأثیری در کاهش اثر و تعداد علاقه‌مندان آن ندارد
کد خبر: 4089804
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۹

آتش زدن قرآن تأثیری در کاهش اثر و تعداد علاقه‌مندان آن ندارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به آتش زدن قرآن در نقاط مختلف دنیا گفت: آتش زدن قرآن تأثیری در اینکه بخواهند قرآن را از میدان زندگی بشر بیرون ببرند نخواهد داشت و قرآن هر روز بیشتر از دیروز در زندگی عاشقان حقیقت و دوست‌داران ارزش‌های انسانی حضور خواهد داشت.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس شامگاه سه‌شنبه، 12 مهرماه در مراسم افتتاحیه مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» که در مسجد نصیرالملک شیراز برگزار شد، برپایی این مسابقات را عاملی جهت ترویج و توسعه رویدادهای قرآنی و اجتماع اهالی قرآن دانست.

وی به آتش زدن قرآن در نقاط مختلف دنیا اشاره کرد و ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: آتش زدن قرآن تأثیری در اینکه بخواهند قرآن را از میدان زندگی بشر بیرون ببرند نخواهد داشت و قرآن هر روز بیشتر از دیروز در زندگی عاشقان حقیقت و دوست‌داران ارزش‌های انسانی حضور خواهد داشت و هر روز مردمی که با فطرتشان با قرآن مواجه می‌شوند، به این قرآن عشق خواهند ورزید.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: ترس دشمنان از این است که قرآن و عشق به آن همه عالم بگیرد و باید همین ترس داشته باشند و بدانند که با آتش زدن قرآن چیزی را تغییر نمی‌دهند و این وعده الهی است که دشمنان هیچگاه نخواهند توانست نور الهی را خاموش کنند و بحمد الهی قرآن با عظمت و صلابت رود جاری و مائده الهی است که پیش پای بشر گذاشته شده است و هر روز به تعداد طرفدارانش و علاقه‌مندانش اضافه می‌شود و ما به یاری به ظهور شریک‌القرآن یعنی حضرت صاحب‌الزمان(عج) نزدیک خواهیم شد.

وی با یادآوری آیات سوره اسراء تصریح کرد: بهره‌ای که از مسابقات قرآن می‌خواهیم ببریم با توجه به این آیه تکمیل می‌شود و آن این است که خداوند فرمود همانا این قرآن به بهترین طریقه زندگی هدایت می‌کند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: چند سال است که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر موضوع سبک زندگی اسلامی تاکید ویژه دارند و باید تلاش کنیم سبک زندگی اسلامی در جامعه رواج یابد که خوشبختانه این مهم مورد توجه فکری محافل مذهبی، معنوی و فرهنگی و تربیتی ما  قرار گرفته است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: کتابی که سبک زندگی اسلامی را به ما یاد می‌دهد، قرآن کریم است. طریقه و سبکی از زندگی که استوارترین سبک زندگی است. استوار و محکم است و کسی که پیرو این سبک زندگی است به این سادگی لطمه نمی‌خورد.

ارزش‌های قرآنی بیان شوند

وی اظهار کرد: در تجربه‌های زندگی جوانان شاهدیم مسیری را می‌روند و بعد مدتی خسته می‌شوند و احساس می‌کنند، ضرر کرده‌اند، گاهی خسرةالدنیا و الاخره می‌شود یعنی هم دنیا را ضرر کرده است هم آخرت. گاهی در فضای اجتماعی که درست شده است، نسبت به برخی از ارزش‌ها مقداری سکوت می‌کنیم در حالی که جای سکوت ندارد و باید ارزش‌های اسلامی و قرآنی بیان شوند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: گاهی یک جوان یا نوجوان اشتباه کرده و پرده حیا را می‌درد اما به نظرش می‌رسد که چه کاری کرده است و حتی اسم زیبایی هم برایش می‌گذارد و به آن می‌گوید آزادی در حالی که بی قیدی است نه آزادی. آزادی مفهوم شریفی است. آزادی با ارزش‌های انسانی ارتباط دارد در صورتی که برخی کارها بی‌قیدی است.

نام بی‌حیایی، آزادی نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی کارها بی‌حیایی است و نام بی‌حیایی، آزادی نیست و نمی‌توانیم خود را فریب دهیم، افزود: این‌ها فریب است ممکن است چهار روز هم برای خودش مشتری پیدا کند اما بالاخره حق در جای خودش، خود را نشان خواهد داد و در تاریخ بشر همیشه دیده‌ایم، حق استوار و محکم می‌ایستد اما باطل نمی‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات مدهامتان اظهار کرد: قرآن روش زندگی بهتر و برتر را معرفی می‌کند. انس گرفتن با قرآن و حفظ کردن آن و زیبا خواندن قرآن و همه این صناعاتی که در الفاظ و تجوید و صوت و لحن به کار می‌بریم و بسیار هم ارزشمند است، برای آن است که پی ببریم سبک زندگی زیباترین کدام است.  

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه زیباترین بیان برای اینکه زیباترین سبک زندگی را به ما یاد دهد، همان بیان قرآن است، از مسئولان خواست تا میدان این حرکتی که برای فعالیت‌های قرآنی جوانان باز شده است را گسترش دهند و سپس افزود: از همه دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ تقاضا دارم برای گسترش دادن عرصه فعالیت قرآنی تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha