امت‌سازی جز با وحدت و همدلی ممکن نخواهد بود
کد خبر: 4091627
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

امت‌سازی جز با وحدت و همدلی ممکن نخواهد بود

رئیس مرکز اسلامی خراسان رضوی، امت‌سازی را یک تکلیف شرعی و اجتماعی که بر عهده ما مسلمانان قرار دارد، دانست و گفت: همواره برای رسیدن به قله امت‌سازی جز از رهگذر وحدت، همدلی و برادری بین امت اسلامی ممکن نخواهد بود.

امت‌ اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علیرضا جوانشیری، مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی، امروز ۲۱ مهرماه در همایش محوری «طلایه‌داران امت رسول‌الله» که در محل مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) با حضور جمعی از علمای اهل سنت و شیعه استان برگزار شد، ضمن تبریک ایام هفته وحدت، میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: وحدت یکی از ارزش‌های اجتماعی اسلام عزیز ماست و از این‌رو این مهم به عنوان یکی از وظایف اصلی ما مسلمانان است و به همین جهت از علمای گرانقدر شیعه و سنی توقع می‌رود که در راستای نهادینه‌سازی این ارزش مهم اجتماعی گام‌های جدی بردارند، چرا که تحقق این ارزش مهم اجتماعی اسلامی درست در نقطه مقابل خواست دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب اسلامی قرار دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان از امت شدن مسلمانان به شدت هراس دارند، بیان کرد: این در حالی است که همه ما می‌دانیم امت‌سازی یک تکلیف شرعی و اجتماعی است که بر عهده ما قرار دارد و رسیدن به قله امت‌سازی جز از رهگذر وحدت، همدلی و برادری بین امت اسلامی ممکن نخواهد بود. از این‌رو هدف از برگزاری این همایش‌ها رسیدن به یک اشتراک نظر پیرامون این هدف بوده که همانا تحق ارزش مهم و اصولی اجتماعی وحدت در بدنه اجتماعی امت عزیز اسلامی است.

رئیس مرکز اسلامی خراسان رضوی گفت: البته وحدت هیچگاه به معنای دست کشیدن از اصول و فروع نبوده و نخواهد بود، بلکه دنیای اسلام با حفظ اصول و فروع باید در عرصه مسائل فرهنگی، اجتماعی و به ویژه در عرصه مسائل سیاسی به یک وحدت نظر قابل قبولی برسند و در آن مسیر نیز گام بردارند.

جوانشیری اظهار کرد: در واقع وحدت به این معنا نیست که هیچگاه از یکدیگر دلخور نشویم، چرا که دو برادر در یک خانه نیز هیچگاه نمی‌شود از یکدیگر ناراحت نشوند، البته که گاهی ما شیعیان و اهل سنت نیز از یکدیگر دلخور می‌شویم، اما در حقیقت وحدت، هنر کسی است که بتواند در این هنگامه‌ها و در دنیایی‌که دشمنان همواره اسلام را مورد هجمه قرار داده‌اند اهل وحدت باشد.

وی تاکید کرد: بنابراین هنر این است که اگر دشمن همواره تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های فراوانی کرده تا بین مذاهب اسلامی ایجاد اصطکاک کند، اما ما مسلمانان شیعه و سنی با وجود اینکه گاه از یکدیگر دلخور بوده و یا نسبت به یکدیگر نیز انتقاداتی داشته‌ایم به دشمنان اجازه چنین کاری نداده‌ایم که خوشبختانه علمای شیعه و سنی نیز با این اقدامات خود همگی در مسیر ارزش‌های اسلامی و تحقق تمدن‌سازی اسلامی گام بر می‌دارند و گام‌خواهند برداشت.

رئیس مرکز اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه خراسان رضوی به برکت وجود علمای با بصیرت، متعهد و متدین انقلابی در راستای این ارزش اجتماعی گام‌های جدی برداشته شده و در حوزه وحدت نیز همواره اقدامات بسیاری توسط علمای شیعه و سنی در استان صورت گرفته است که دشمنان اسلام هیچگاه نتوانسته‌اند در این استان به اهداف خود دست پیدا کنند و همواره مصمم و متعهد هستیم که در این مسیر گام‌های جدی‌تری نیز برداریم.

جمهوری اسلامی؛ تنها ملتی که اراده استکبار جهانی را شکست

شیخ خالدالملا، رئیس جماعت اهل سنت عراق نیز در این مراسم اظهار کرد: در واقع اسلام به ما آموخته است که نیکی در پیمان از ایمان است. شما به عنوان ملت همراه رهبر خودتان تنها افرادی هستید که توانستید اراده استکبار جهانی را بشکنید و هیچ چیز خوابگاه‌های استکبار را تکان نمی‌دهد، مگر جمهوری اسلامی ایران و آن هم به این دلیل که جمهوری اسلامی مسئولیت حفاظت از امت را بر عهده دارد.

وی افزود: جنگ نوین دشمن علیه ما دعوت به الحاد، دین‌گریزی، فساد، به سخره گرفتن مقدسات، همجنسگرایی و دعوت به از بین بردن ارزش اخلاق اسلامی و ناسزاگویی به علمای دین است. در واقع آن‌ها با این اقدامات خود از احساسات مردم سوءاستفاده می‌کنند و احتیاجات مردم را نیز مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند و گاهی نیز تجمع‌ها و مطالبه‌های مشروع مردم را مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند تا از تمامی این روزنه‌ها نفوذ ‌کنند.

رئیس جماعت اهل سنت عراق بیان کرد: بنابراین برنامه جدید دشمن جنگیدن با اسلام با شیوه‌های جدید است و وظیفه ما شیعیان و اهل سنت نیز این است که حقیقت را برای مردم تبیین کنیم.

انتهای پیام
captcha