انتخاب مدیران براساس صلاحیت باشد
کد خبر: 4092718
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

انتخاب مدیران براساس صلاحیت باشد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بر لزوم راه‌اندازی کانون ارزیابی ایرانیان در حوزه مدیریتی تأکید کرد و گفت: انتخاب مدیران باید براساس صلاحیت‌ها و فارغ از هرگونه وابستگی و ارتباطات باشد.

مهدی نصیری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهدی نصیری، رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز شب گذشته، 25 مهرماه در حاشیه نشست اعضای هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز، بر لزوم راه‌اندازی کانون ارزیابی ایرانیان در حوزه مدیریتی تاکید کرد و گفت: انتخاب مدیران باید براساس یک‌سری شاخص‌ها و صلاحیت‌ها و فارغ از هرگونه وابستگی و ارتباطات باشد.

وی به اهداف و مأموریت‌های مرکز پژوهش‌ها در زمینه تفکر راهبردی و آینده‌پژوهی در شورای شهر با استفاده از نظر نخبگان، متخصصین، کارشناسان و بهره‌مندی از نظریه‌های مشورتی و تجربیات اشاره و بر ضرورت توجه به این موارد تأکید کرد.

نصیری تصریح کرد: افزایش اثربخشی فرایندهای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و ارزیابی تصمیم‌های شورا و جهت‌دهی و انسجام‌بخشی به فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با مدیریت شهری با همین رویکرد به جد دنبال خواهد شد.

رئیس کمیسیون هوشمند سازی شورای شهر شیراز همچنین از ایجاد فضای کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های تخصصی مدیریت شهری و تقویت حرکت‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های قبلی خبر داد و گفت: شورا و مرکز پژوهش‌ها ذاتأ سیاسی نیست و به عنوان یک فضای مشورتی تخصصی درب آن به روی همه باز است.

نصیری تصریح کرد: در مرکز پژوهش‌های شورا از فضای نخبگانی مجموعه شهرداری و دانش و تجربیات خارج از این مجموعه  به دور از هرگونه نگاه سلیقه‌ای استفاده خواهیم کرد.

وی، تشکیل میزهای تخصصی با رویکرد مدیریت شهری با هدف تأمین خوراک برای کمیسیون‌های تخصصی شورا را از دیگر راهبردهای این مرکز عنوان کرد و گفت: به دنبال این هستیم که خروجی طرح‌ها و عملکرد این مرکز منتج به افزایش بهره‌وری و کیفیت و کاهش هزینه‌های مدیریت شهری شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی تخصصی، ایجاد مراکز اسناد علمی و گردآوری نظرات محققان ‌پژوهشگران از دیگر رویکردهای این مرکز برشمرد و اضافه کرد: در مرکز پژوهش‌ها باید تمام رویکردها و راهبردهای مرتبط با مدیریت شهری مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

نصیری با بیان اینکه این مرکز جای اعمال سلیقه نیست و باید نگاه کارشناسی وتخصصی بر آن حاکم باشد، تاکید کرد: مرکز پژوهش‌ها با انجام مطالعات دقیق و ارائه راهکارهای راهبردی باید خطای احتمالی در پروژه‌ها را از بین ببرد یا آن را کاهش دهد.

وی، استفاده و بهره‌مندی از نظر نخبگان و کارشناسان به اشکال مختلف انجام خواهد شد، گفت: خروجی بررسی طرح‌ها و ارائه پیشنهادات باید در راستای مدیریت بهینه شهری باشد.

انتهای پیام
captcha