دوره‌های تربیت کادر متخصص قرآنی در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 4093030
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

دوره‌های تربیت کادر متخصص قرآنی در البرز برگزار می‌شود

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت البرز از برگزاری دوره‌های تربیت کادر متخصص قرآنی در سطح مؤسسات استان با هدف شناسایی و تربیت استعداد‌های تدریس خبر داد.

قرآن کریم

فرخ‌لقا پورمختار، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری دوره‌های تربیت کادر متخصص قرآنی در این استان خبر داد و اظهار کرد: تربیت کادر متخصص قرآنی با همکاری مؤسسات انجام می‌شود و فراخوان دوره‌های تربیت معلم به‌زودی در سطح مؤسسات اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره شامل تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و دوره تربیت معلم تجوید است، گفت: دوره‌های آموزشی تربیت معلم قرآنی طی سه ماه برگزار خواهد شد و به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

این مسئول شناسایی و تربیت استعداد‌های تدریس، تعمیم روش‌های بدیع و انتقال مهارت‌های تدریس یکپارچه و نظام‌مند قرائت قرآن را از اهداف این دوره‌ها بیان کرد و افزود: تکمیل حلقه‌های آموزش در مسیر زمینه‌سازی اجرای نظام جامع و هماهنگ آموزش قرآن از دیگر اهداف دوره‌های تربیت معلم قرآن است.

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان البرز در پایان با بیان اینکه مؤسسات با برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآنی زمینه را برای ارتقای دانش و توانمندی معلمان قرآنی فراهم می‌کنند، گفت: فعالیت‌های آموزشی در این حوزه باید به سمت روش‌های نوین و متناسب با نیاز و روحیات قرآن‌آموزان پیش برود تا زمینه انس بیشتر با قرآن در جامعه به‌ویژه در بین نسل نوجوان و جوان فراهم شود.

انتهای پیام
captcha