نیاز صداوسیما به خوراک فکری در حوزه قرآن و عترت
کد خبر: 4093274
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

نیاز صداوسیما به خوراک فکری در حوزه قرآن و عترت

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اصفهان گفت: رسانه‌هایی مثل صداوسیما نیازمند خوراک فکری در حوزه قرآن و عترت هستند و مؤسسات قرآنی می‌توانند این خوراک فکری را در اختیار آنها قرار دهند.

سیدمحمدرضا علاءالدین رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت استان اصفهان

به گزارش ایکنا، سیدمحمدرضا علاءالدین، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اصفهان در مجمع عمومی این اتحادیه که امروز، 28 مهرماه در باشگاه شماره دوی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های بسیار مهمی که هیئت مدیره در این دوره پای آن ایستاد و محقق شد، تهیه بانک جامع اطلاعات قرآنی استان است که تمام افراد فعال در حوزه قرآن و عترت در رسته‌های مختلف می‌توانند اطلاعات خود را در آن بارگذاری کنند. با تهیه این نرم‌افزار، هم جبهه قرآن با عِده و عُده‌اش مشخص می‌شود و هم از آمارهای بدون مبنایی که بعضاً در جراید و رسانه‌ها به چشم می‌خورد، جلوگیری می‌شود. بنابراین، از تمام مدیران مؤسسات قرآنی درخواست می‌کنیم که بر روی این بانک اطلاعاتی سرمایه‌گذاری و اعضای خود را برای بارگذاری اطلاعات و مدارک و مستندات در این سامانه تشویق کنند.

وی افزود: برای اولین بار در طول حیات اتحادیه، به ایجاد کانون اندیشه‌ورزان قرآنی استان اصفهان پرداختیم که هم‌اکنون، 50 عضو دارد و چندین موضوع مهم و مبتلابه که پیش روی جامعه قرآنی استان و کشور قرار داشت، در این کانون مطرح و بحث و بررسی شد. دو مورد از این موضوعات با عنوان کرسی نظریه‌پردازی قرآنی در نوبت چاپ و نشر در مجلات علمی قرار دارد که حاکی از نتیجه‌بخش بودن جلسات این کانون است. در واقع، مباحث مطرح در این نشست‌ها، جمع‌بندی و به کرسی نظریه‌پردازی علمی تبدیل شده که در جراید علمی منتشر می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اصفهان تصریح کرد: از تمام مدیران مؤسسات قرآنی تقاضا می‌شود تا کانون اندیشه‌ورزان را جدی گرفته و در نشست‌های آن حضور پیدا کنند. قبل از تشکیل نشست‌ها، موضوعات اصلی و فرعی اعلام می‌شود و اعضا موظفند کار مطالعاتی درباره این موضوعات انجام و در نشست ارائه دهند که نتیجه این کار علمی و مطالعاتی به‌عنوان یک نظریه‌پرداز قرآنی ثبت و ضبط می‌شود و قابلیت چاپ و نشر پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در جلسات متعددی که با صداوسیما داشتیم، از ما درخواست می‌شد که خوراک فکری در حوزه قرآن و عترت در اختیار آنها قرار دهیم. ما نیز در ماه مبارک رمضان، با چند نفر از اساتید مبرز مؤسسات قرآنی صحبت و طرحی در خصوص قصص قرآن تهیه کردیم تا فرهنگ و معارف قرآن در این قالب به مخاطب ارائه شود. این طرح، عملیاتی شد و صداوسیما کماکان آن را در موقعیت اذان‌گاهی مغرب و عشا ادامه می‌دهد. این بستر و زمینه فراهم است و تمام مدیرانی که این قابلیت را در مؤسسه خود می‌بینند، آن را اعلام کنند تا به صداوسیما معرفی شود.

حجت‌الاسلام علاءالدین در بخش دیگری از سخنان خود، آیه 9 سوره اسراء را سرآغاز فصل حکمرانی اسلامی خواند و اظهار کرد: یکی از اهداف بلند این حکمرانی، تحقق آیات قرآن کریم و فرمایشات عترت مطهر در اقصی نقاط جهان است و ما چشم انتظار امامی هستیم که با ظهور خود، محقق‌کننده قرآن به معنای واقعی کلمه در کل کره زمین خواهد بود.

انتهای پیام
captcha