حمله انصار الله یمن به بندر ضبه
کد خبر: 4093410
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷

حمله انصار الله یمن به بندر ضبه

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه امروز جمعه با تشریح جزئیات عملیات جدید نیروهای این کشور علیه متجاوزان سعودی-اماراتی این اقدام را هشدار کوچکی به ائتلاف متجاوز سعودی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: نیروهای مسلح یمن «حمله هشدارآمیز ساده‌ای» انجام دادند تا مانع از آن شوند که یک نفت‌کش بتواند نفت خام یمن را از طریق بندرگاه الضبه به یغما ببرد.

وی ادامه داد: این نفت‌کش، تصمیم صادره از مسئولان ذی‌ربط مبنی بر ممنوعیت انتقال و صادرات فرآورده‌های نفتی حاکمیتی یمن را نقض کرده بود. پیام هشدارآمیز [یمن] نیز برای جلوگیری از تداوم عملیات قاچاق ثروت نفتی صورت گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، خاطرنشان کرد: در این حمله تلاش شد که زیرساخت‌های یمن و امنیت کشتی و خدمه آن حفظ شود، ولی «در انجام وظایف خود برای توقف و جلوگیری از ورود هرگونه کشتی که در پی غارت ثروت ملت یمن باشد، تردید نخواهیم کرد».

سریع با بیان اینکه یمن قادر است عملیات‌های هشدارآمیزی را برای دفاع از ملت و حمایت از منابع خود انجام دهد، تأکید کرد: بار دیگر به همه شرکت‌ها هشدار می‌دهیم، از تصمیمات صنعاء اطاعت کنند و از هرگونه تلاشی برای غارت منابع یمن دوری کنند.

منابع خبری بعدازظهر امروز از وقوع دو انفجار در حضرموت واقع در شرق یمن خبر دادند و گفتند که این انفجارها در بندرگاه الضبه، واقع در شرق شهر مکلا مرکز استان حضرموت رخ داده است. این بندر در اشغال ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی قرار دارد.

 این انفجارها هم‌زمان با ورود یک کشتی حامل محموله نفتی صورت گرفت. این انفجارها ناشی از حملات پهپادی بود. یک نفت‌کش غول‌پیکر برای انتقال دو میلیون بشکه نفت خام وارد بندر مذکور شد که بلافاصله این انفجارها رخ داد. این نفت‌کش قصد داشته است نفت برداشت شده از میادین «المسیله» در غرب حضرموت را به مقصد نامعلومی جابجا کند.

 استان حضرموت ، بزرگ‌ترین تولید کننده نفت در یمن است و مزدوران سعودی-اماراتی-آمریکایی بارها برای غارت نفت این کشور در مناطق تحت اشغال خود، به جان هم افتاده‌اند. وزارت نفت دولت نجات ملی یمن چندی پیش خبر داد که ائتلاف سعودی حدود ۱۰ میلیارد دلار از منابع نفتی یمن را به یغما برده است.

انتهای پیام
captcha