ادامه دستگیری فلسطینی‌ها و خرسندی اسرائیل از انتخاب نخست‌وزیر جدید انگلیس
کد خبر: 4094632
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
تحولات فلسطین؛

ادامه دستگیری فلسطینی‌ها و خرسندی اسرائیل از انتخاب نخست‌وزیر جدید انگلیس

در شانزدهمین روز محاصره نابلس در کرانه باختری نیروهای ارتش اشغالگر قدس به دستگیری فعالان فلسطینی ادامه می‌دهند. در همین حال، روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم در مطلبی از خشنودی مقامات این رژیم از انتخاب «ریشی سوناک» به سمت نخست‌وزیری انگلیس خبر داد.

تحولات فلسطینبه گزارش ایکنا؛ به نقل از عربی 21،  امروز در حالی محاصره نابلس در کرانه باختری وارد شانزدهمین روز خود شد که نیروهای این رژیم همچنان با یورش به منازل فعالان فلسطینی اقدام به دستگیری آنها می‌کنند. 

خشنودی اسرائیل از انتخاب سوناک

روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم با اشاره به انتخاب ریشی سوناک به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس نوشت: اسرائیل از انتخاب ریشی سوناک به نخست وزیری انگلیس خرسند است زیرا او به خصومت و دشمنی با جنبش تحریم «BDS» مشهور است.

از ادامه دستگیری فعالان فلسطینی در کرانه باختری تا خرسندی اسرائیل از انتخاب نخست‌وزیر جدید انگلیس

به ادعای این روزنامه ریشی همچنین اعتقاد راسخ دارد که قدس پایتخت تاریخی اسرائیل است و ممکن است که سفارت انگلیس را به این شهر منتقل کند.

جزئیات تازه از تبادل اسرای حماس و رژیم صهیونیستی

وب سایت عبری وای نت (Ynet) شامگاه سه شنبه گزارش داد که یارون بلوم، هماهنگ کننده امور اسرا و مفقودین رژیم صهیونیستی که استعفای خود را از سمت خود اعلام کرده بود، ماه گذشته در اقدامی محرمانه روند قرارداد مبادله زندانیان با جنبش حماس را تکمیل کرده است.

به گفته این وب سایت، این معامله شامل بازگرداندن اجساد سربازان هادار گلدین و اورون شائول و آزادی آبراهام منگیستو و هشام السید بود. به نوشته این سایت، بلوم پیشنهادی برای پایان موفقیت آمیز مذاکرات ارائه کرد، اما حماس این پیشنهاد را به طور کامل رد کرد و مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل نزدیک شدن به انتخابات از پذیرفتن این پیشنهاد خودداری کردند.

این گفت‌و‌گوها با میانجیگری مصر و سایر طرف‌ها انجام شد، با این فرض که حماس در حال حاضر منافعی در پایان دادن به موضوع زندانیان و مفقودین دارد.

دستگیری 20 فلسطینی در کرانه باختری

صبح امروز نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به منازل فلسطینیان در کرانه باختری به ویژه دو شهر نابلس و جنین 20 فلسطینی را بازداشت کردند.

 

بیانیه جهاد اسلامی در سالگرد شهادت فتحی شقاقی

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای مطبوعاتی به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد شهادت فتحی شقاقی بنیانگذار این جنبش اعلام کرد راه و روش او همچنان الهام‌بخش مجاهدان فلسطینی است.

از ادامه دستگیری فعالان فلسطینی در کرانه باختری تا خرسندی اسرائیل از انتخاب نخست‌وزیر جدید انگلیس

در ادامه این بیانیه آمده است: فتحی شقاقی الگویی جهانی است. وی گروهی از مجاهدان در جنبش جهاد اسلامی را سازماندهی کرد و صفوف آنها را مستحکم ساخت. دستگیری و اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی هم نتوانست او را از برنامه‌ریزی برای جهاد باز دارد. امروز جنبش جهاد دارای بیشترین توان و بهترین جایگاه است و مجاهدان آن در جبهه‌های جنین، غزه و قدس تا نابلس و طوباس و همه فلسطین رهبری مبارزه را در دست دارند.

انتهای پیام
captcha