نمایش آثار مشاهیر قرآن در مسجد مصر
کد خبر: 4103039
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

نمایش آثار مشاهیر قرآن در مسجد مصر

وزارت اوقاف مصر از اختصاص غرفه‌ای در یکی از صحن‌های مسجد مصر واقع در پایتخت اداری جدید قاهره به نمایش آثار مشاهیر قرآن اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایکنا به نقل از قاهره 24، وزارت اوقاف مصر اعلام کرد: غرفه‌ای در یکی از صحن‌های مسجد مصر واقع در پایتخت اداری جدید قاهره به نمایش آثار مشاهیر قرآن اختصاص خواهد یافت. این مسجد در پایتخت اداری جدید مصر واقع شده است.

از سویی شیخ محمد حشاد، استاد محافل قرآنی و رئیس اتحادیه قرّاء مصر با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در زمینه اهمیت پرداختن به تلاوت قرآن و ثواب تلاوت از برپایی مجالس قرآنی از سوی وزارت اوقاف مصر تقدیر و تشکر کرد. به گفته وی اقدام وزارت اوقاف در برپایی محافل مختلف قرآنی، سنتی نیکو و اقدامی بسیار مفید بوده است.

وی به‌ویژه از ابتکار این وزارتخانه در برپایی محافل قرآنی ویژه از قبیل محافل نمونه قرائت قرآن، محافل ویژه قاریان ارشد، محافل تلاوت در حضور قاریان بزرگ، محافل قرائت ویژه عموم مردم، محافل قرائت مخصوص ائمه جماعات و محافل قرآنی ویژه بانوان قدردانی و آن را بیانگر توجه ویژه وزارت اوقاف مصر به تجوید و تلاوت توصیف کرد.

محمد شحاده از مقامات مصر نیز به دلیل توجه به قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی در این کشور تشکر کرد.

وزارت اوقاف مصر در سال‌های اخیر برنامه‌های گسترده‌ای را در زمینه فعالیت‌های مرتبط با قرآن کریم به اجرا درآورده است. برپایی محافل مختلف قرآنی و همچنین مسابقات متعدد قرآنی از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها بوده است.

انتهای پیام
captcha