رژیم‌های پوسیده آمریکا و اسرائیل را رها نخواهیم کرد
کد خبر: 4095306
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
سردار سلامی هشدار داد:

رژیم‌های پوسیده آمریکا و اسرائیل را رها نخواهیم کرد

فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر انتقام از عاملان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) گفت: به رژیم‌های پوسیده آمریکا، اسرائیل، انگلیس و عربستان سعودی هشدار می‌دهیم که با همین جوانان به سراغ شما خواهیم آمد و شما را رها نخواهیم کرد.

سخنرانی سردار سلامیبه گزارش ایکنا از فارس، سردار محمد سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ظهر امروز، 7 آبان در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در شیراز ضمن تسلیت به شهادت رسیدن جمعی از هموطنانمان در این حادثه از حضور گسترده اقشار مختلف مردم شیراز در این مراسم قدردانی کرد.

وی مردم شیراز را مهربان، وفادار، شریف، شهیدپرور، عامل و انقلابی توصیف کرد و افزود: امروز چهره واقعی شیراز را مشاهده کردیم؛ آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و رسانه‌های دروغ‌پراکن و فتنه‌انگیز آن‌ها که شرارت را ترویج می‌دهند و می‌خواهند سیمای درخشان جامعه را تیره نشان دهند، این چهره را امروز مشاهده کنند.

سلامی با بیان اینکه این نه تنها چهره شیراز بلکه چهره ایران واقعی است، گفت: امروز همه آمدند تا نشان دهند انقلاب شکوهمند اسلامی با شرارت تعداد محدودی فریب‌خورده هرگز آسیب نخواهد دید.

فرمانده‌ کل سپاه با بیان اینکه به عنوان سرباز کوچک و فدایی ملت، دستان ملت را می‌بوسم، خطاب به اقشار مختلف مردم گفت: شما همیشه عزیز ولایت و زینت‌بخش اسلام هستید. امروز چشم دشمن را کور کردید و آن‌ها را وادار کردید تا شعله‌های آتششان را خاموش کنند و خفقان بگیرند و فریادهای پرشکوه شما را بشنوند.

امروز دوباره قلب‌ها به یکدیگر پیوند خورد

وی با تصریح اینکه امروز شما در یک بدرقه آسمانی، زیباترین صورت فلکی شهادت را تا عرش اعلی بدرقه می‌کنید، گفت: این شهیدان خون جاری در رگ‌های یک انقلاب و روح جاری در پیکر یک ملت به هم پیوسته هستند. امروز دوباره قلب‌ها به یکدیگر پیوند خورد و همه برای شهیدانمان گریستیم و چشمانمان چشمه اشک شد. امروز همه آمدند تا با خانواده‌های عزیز شهدا همدلی کنند و چقدر صمیمی و زیبا و دل‌انگیز این حجت‌های درخشان الهی را روی دستهایتان گرفتید تا همه بدانند این ملت زنده است. اینجا دریای خروشان و رودهای مواج و بی انتهایی از انسان‌ها را می ‌ینیم که این زورق‌های زیبای شهادت را در میان امواج خود گرفته‌اند و به صورت یک امانت به خداوند می‌سپارند.

فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: هرچه از شیراز بگوییم کم است. شما مردم وفادار امروز به دشمن نشان دادید هیچ و پوچ است و فقط فریادهای شیطانی از زبان رسانه‌ها است اما این توطئه‌ای که این روزها و شب‌ها در سرزمین ما جاری است محصول به هم پیوستن سیاست‌های آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است؛ همه این‌ها شکست‌های بزرگی در این 43 سال گذشته از شما ملت ایران دریافت کرده‌اند.

وی شکست‌های آمریکا و هم‌پیمانانش را در مواجهه با انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: وقتی شما با انقلابتان سلطنت پهلوی را ساقط کردید و آمریکا را مفتضحانه از ایران بیرون راندید و وقتی لانه جاسوسی او را گرفتید، تیر خلاص به اعتبار و هیبت خودساخته آمریکا در جهان زدید و او را تحقیر و زیرپا له کردید و وقتی امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند شما برای آن عبارت امام برای همیشه مثال ساختید.

سلامی افزود: وقتی آمریکا برای آزاد کردن جاسوسانش به طبس حمله کرد هواپیماهایش در آتش و طوفان شن سوختند؛ این برای آمریکا سنگین بود که زبده‌ترین نیروهایش در بیابان‌های ایران در طوفان شن  آتش گرفتار شدند و امام فرمود شن‌ها مأمور خدا بود و آمریکا هیچ غلطی نتوانست کند.

قلب‌ها حسینی و دل‌ها علوی است

فرمانده‌ کل سپاه اظهار کرد: وقتی در یک آرایش به هم پیوست قدرت جهانی، جنگ را به ملت ایران تحمیل کرد تا نسخه‎ای برای تسلیم ملت ایران و بازگشت به تاریخ و سرنوشت او بسازد، وقتی شما به میدان جنگ رفتید و جوانانتان استوار سینه سپر کردند تا حتی تیرها به خاک این مملکت اصابت نکند، آن وقت باز هم شکست دیگری به آمریکا تحمیل کردید و بار دیگر ثابت شد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند. وقتی دشمن در خلیج فارس پا گذاشت و تفنگداران دریایی او را ذلیلانه اسیر و کریمانه آزاد کردید، باز هم ثابت شد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند. وقتی ملت ایران را در معرض تهاجم و حملات شدید روانی و رسانه‌ای و فرهنگی قرار داد، شما با خط زیبای اربعین نشان دادید قلب‌ها و ذهن‌های ملت مسلمان ایران هرگز برای شنیدن اصوات شیطانی دشمنانش مهیا نیست بلکه قلب‌ها حسینی و دل‌ها علوی است. روح امام حسین(ع) بر کالبد این ملت جاری است.

سلامی با یادآوری اینکه امام حسین(ع) و اصحابش هرگز با یزید و یارانش سازشی ندارند، گفت: وقتی آمریکا شما ملت ایران را تحریم اقتصادی کرد تا تسلیم کند و اجازه صادرات و واردارت و امکانات و دارو را نداد، شما با قدرت از فراز تحریمش گذاشتید. کشتی‌هایتان در دریا امن حرکت کرد. هر کشتی از ما زده شد، معادل یا دو برابر آن را زدیم؛ هرچه گرفتند، گرفتیم. پهپادشان را زدیم و دوباره ثابت شد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: وقتی قهرمان مبارزه با تکفیر و تروریسم، مرد میدان‌های نبرد علیه استکبار، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ناجوانمردانه در عراق را به شهادت رساندند، پایگاه آمریکا که نماد قدرتش در عراق بود، مورد هدف قرار دادید و باز هم ثابت شد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

دشمنان نمی‌توانند بر ملت ایران فائق آیند

وی یادآور شد: اکنون آمریکای جنایتکار و رژیم موقت صهیونیستی و رژیم آل سعود خسته و سرخورده از شکست‌های متراکم و پی در پی قبلی، شکست در جنگ یمن، شکست در تشکیل دولت در عراق، شکست در لبنان و سوریه مواجه شدند و وقتی نفوذ قدرتمند سیاسی و معنوی ایران عزیز را در سرزمین‌های دوردست دیدند، متوجه شدند نمی‌توانند بر ملت ایران فائق آیند.

سلامی با تأکید بر اینکه آمریکا از همه زوایایی که ورود کرد، شکست خورد، گفت: این را به جوانان عزیز این سرزمین می‌گویم و به اندک جوانانی که فریب عملیات رسانه‌ای و روانی سرشار از دروغ دشمن را خورده‌اند، می‌گوییم ای جوانان فریب‌خورده آیا می‌دانید آرزوی آمریکا برای ایران و جوانانش چیست.

فرمانده‌ کل سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها اعلام کردند نمی‌توانیم جمهوری اسلامی را شکست دهیم و تا زمانی که جوانانش فکر و آرمان ایران اسلامی دارند، نمی‌توانیم به آنان فائق آییم لذا باید جوانان ایرانی را آمریکایی کنیم تا صدای ما را بشنوند. رؤیای آمریکا و تصویر دلخواه او از جوانان ما این است که فقط کشته شوند و فرقی برایشان نمی‌کند جوان انقلابی باشد یا جوان اغتشاشگر. آن‌ها می‌خواهند جوانان ما را مرده، عقب‌مانده و تعطیل شده ببینند.

تصویر آمریکا از ایران اسلامی

وی با تصریح اینکه تصویر آمریکا از ایران آن است که دانشگاه‌هایش، مدارسش و کارخانجاتش تعطیل و در خیابان‌ها حمله به نیروهای نظامی و مدافعان امنیت و بر هم خوردن نظم و آرامش و عظمت و شکوه این ملت صورت گیرد، گفت: تصویر آمریکا از ایران، آتش زدن اموال مردم و اموال دولتی توسط اغتشاشگران است. تصویر دلخواه آمریکا از ایران یک کشور اسیرشده، عقب مانده و وابسته و نیازمند به آنان است.

سلامی اظهار کرد: آمریکایی‌ها هوس کرده و به طمع افتادند که به سرنوشت این ملت دوباره و به آن زمانی برگردند که نسل ملت ایران را به یغما بردند و 40 هزار مستشار آمریکایی سرنوشت ملت ایران را تعیین می‌کردند. زمانی که کشورهای بزرگ جهان بدون اقتدار شاه، وارد ایران می‌شدند و کنفرانس تهران را تشکیل می‌دادند. زمانی که چادر از سر زنان ما کشیدند و معصومیت و عفت و حیای زنان جامعه ما را بر باد دادند. آن زمان که مشروب فروشی‌ها را گسترش دادند و چهره جوانان ما را با سیاهی سیمای شیطان درآهم آمیختند. آن‌ها می‌خواهند دین ما را بگیرند.

فرمانده‌ کل سپاه با بیان اینکه تعداد جوانان فریب خورده اندک است، خطاب به آنان گفت: این انقلاب ریشه در عمق احساس و ایمان این مردم با شرف دارد، شرف و وطنتان را به آمریکایی‌ها نفروشید. با رزمندگانی که شب و روز در سنگرهای دفاع از امنیت شما سینه خود را آماج حملات می‌کنند و گاهی در ارتفاعات در دمای چندین درجه زیرصفر منجمد می‌شوند مقابله نکرده و به صورت آنان سیلی نزنید؛ اجازه ندهید یونیفرم‌های آمریکا را بر تنتان کنند. لباس سربازان آمریکایی را از تن درآورید. مهره‌های شطرنج سیاسی دشمن نشوید.

وی به جوانان هشدار داد که دشمنان در حال فریب دادن آن‌هاست و سپس ادامه داد: در این سرزمین کسی به شما اجازه ناامنی اغتشاش و آتش‌‎سوزی نمی‌دهد لذا از خویشتن‌داری نظام سوءاستفاده نکنید و با کاسه صبر این ملت بازی نکنید.

راه بازگشت باز است

سلامی همچنین خطاب به دانشجویان تصریح کرد: دانشجویان همیشه پرچمدار مبارزه با استکبار بوده‌اند و چه شده است که برخی و عده قلیلی از دانشجویان ما امروز پژواک صدای بیگانه شده‌اند. ای دانشجویان به دامان ملت برگردید و چشمان حقیقت‌بین خود را باز کنید و دانشگاه‌ها را به میدان جنگ آمریکا علیه این ملت تبدیل نکنید. راه بازگشت باز است، ما از شما فضیلت اخلاقی می‌خواهیم. چگونه شده است که عده قلیلی دانشجو که واقعا دانشجونما هستند با رکیک‌ترین الفاظی که شرم‌آور شعار می‌دهند و چهره زیبای قاطبه جوانان دانشجوی ما را تیره می‌کنند. آیا ملت به شما اجازه می‌دهد که این‌گونه به مقدسات اهانت شود.

فرمانده‌ کل سپاه با تأکید بر اینکه مردم ما دین‌دار هستند و اگر مشکلاتی در اقتصادشان وجود دارد، صبرشان الهی است و به نظامشان اعتماد دارند، افزود: امروز این پیکر شهدا نشان داد ماهیت جریان فتنه چیست. کسانی که می‌گویند زن، زندگی، آزادی پاسخ دهند آیا این زنان عزیزی که در این تابوت‌ها امروز تشییع می‌شوند، گناهی کرده بودند.

وی نتیجه اغتشاشات را به طمع انداختن دشمن عنوان کرد و گفت: شما که از آزادی سخن می‌گویید، آیا مردم برای عبادتشان آزاد نیستند؛ این آزادی است یا اسارت و بردگی طواغیت. آیا جز این است که انقلاب اسلامی، ملت ایران را از اسارت طواغیت نجات داد و آن‌ها را به وادی آزادی رساند.

آگاه باشید و فریب نخورید

سلامی با بیان اینکه آیا آزادی برهنگی و زیرپا گذاشتن ارزش‌ها و حرمت‌های الهی و بی‌بند و باری است، گفت: آزادی که آمریکا به ملت ایران وعده می‌دهد همان آزادی است که در دوره شاه داده بود؛ آزادی قمار، شراب، روابط نامشروع، از بین رفتن اخلاق. آیا می‌خواهید طهارت اخلاقی جامعه را با آرزوهای دشمنان جابه‌جا کنید. آگاه باشید و فریب نخورید و خود را از سیطره رسانه‌های دشمن نجات دهید. این رودخانه‌ای که در آن شنا می‌کنید، مسموم و نجس و آلوده است و شما را غرق خواهد کرد.

فرمانده‌ کل سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه ملت ایران تحمل پذیرش رفتارهایی خارج از قاعده‌های پذیرفته شده نظام و اسلام را ندارد، از ملت ایران قدردانی کرد و گفت: همگی قدردان ملت هستیم که به دشمنان نپیوستند. همچنین قدردان بانوان اسلامی هستیم که با وقار از عصمت و حجاب خود پاسداری می‌کنند و در این فضای غبارآلود حاضر نشدند روسری و چادر از سر جدا کنند.

وی گفت: همچنین از آن عده قلیل از زنانی که متأسفانه به دلیل ناآگاهی در امتداد حرکت سیاسی دشن قرار گرفته‌اند، می‌خواهیم سربازان جبهه فرهنگی دشمن و مروج بی‌عفتی و ناپاکی در جامعه نشوند و کانون خانواده‌ها را سست نکنند و اجازه دهند ارزش‌های اخلاقی اسلام در جامعه ما پیاده شوم.

سلامی با بیان اینکه باز هم به آن عده قلیل جوانان فریب‌خورده می‌گوییم شرارت را کنار بگذارند، خطاب به آنان گفت: امروز، روز پایان اغتشاشات است و دیگر به خیابان نیایید. از جان این ملت چه می‌خواهید.

این مقام ارشد نظامی با یادآوری اینکه این نقشه شوم آشوب و اغتشاش در اتاق‌های فکر کاخ سفید و رژیم صهیونیستی کشیده شده است، گفت: ممکن است جوانان به ما بگویند که این نقشه آمریکا نیست. خیر نباید گمان کنید که بایدن یا نفتالی بنت یا بن سلمان و غیره به شما تلفن کند و بگوید به خیابان بروید، آنان به شما مستقیماً تماس نمی‌گیرند بلکه از طریق رسانه‌هایشان شما را وادار می‌کنند در مقابل مردم جامعه و رزمندگان قرار بگیرید.

وی باز هم خطاب به فتنه‌گران گفت: این فتنه شوم برای شما هیچ عاقبت خیری ندارد؛ آینده خود را تباه نکنید. این سرزمین اجازه عرض اندام به عوامل داخلی دشمن را نمی‌دهد و سریع برگردید و از سرزمین تسلط دشمن خارج شوید و به دامان ملت پناه ببرید و از منافقین کوردل که مظهر استبداد و جنایت و کارگزار آمریکا و صهیونیست هستند، دوری گزینید و همراه نشوید.

انتقام می‌گیریم

سلامی همچنین خطاب به دشمنان ایران اسلامی تصریح کرد: به رژیم‌های پوسیده و کهنه شده آمریکا، اسرائیل، انگلیس و خصوصاً به عربستان سعودی هشدار می‌دهیم که با همین جوانان به سراغ شما خواهیم آمد و شما را رها نخواهیم کرد و انتقام خواهیم گرفت.

فرمانده‌ کل سپاه با یادآوری سخنان چند روز گذشته بایدن که گفته بود ما در اغتشاشات ایران زیاد مداخله نمی‌کنیم که نظام ایران نتواند با بهانه مداخله ما آتش این اغتشاشات را خاموش کند، گفت: ما شما آمریکایی‌ها را از ایران و منطقه بیرون راندیم و آرزوهای شما را در این سرزمین دفن خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: به آل‌سعود و رسانه‌های تحت سیطره او و کارگردانان این فتنه‌ها هم می‌گوییم مواظب باشید ما به سراغتان می‌آییم؛ آرام نباشید. شما که تحریک می‌کنید و بذر فتنه می‌افکنید، به عاقبت کارتان هم فکر کنید. نمی‌توانید برای یک ملت اضطراب بیافرینید و خودتان در آرامش باشید.

سلامی با بیان اینکه در اینجا پیمان می‌بندیم تا آخرین قطره خون برای تحقق آرزوهای زیبای رهبرمان در صحنه بایستیم و هدف‌های او را تعقیب کنیم و همه آن‌ها را تحقق بخشیم، یاد شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را گرامی داشت و گفت: امروز آرتین (بازمانده حادثه تروریستی) قلب ماست، گرچه کوچک است اما به وسعت کشوری به نام ایران است و امروز در قلب تمام مردم ایران جای دارد و قلب‌ها خانه اوست.

فرمانده‌ کل سپاه در پایان با تأکید بر اینکه امروز همه مادران و پدران ایران، مادر و پدر آرتین هستند، گفت: همه خادم آرتین هستیم و او را بر روی چشمانمان بزرگ خواهیم کرد. آرتین به عنوان نماد مظلومیت ایران در تاریخ باشکوه مقاومت ملت ایران ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha