حمله تروریستی به شاهچراغ(ع) سناریوی دشمن بود
کد خبر: 4095530
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

حمله تروریستی به شاهچراغ(ع) سناریوی دشمن بود

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) گفت: دشمنان مراکز مذهبی و مأمن‌های مردم را مورد هدف قرار دادند تا به این وسیله ایجاد ناامنی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیرازحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز در حاشیه مراسم خاکسپاری شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن محکوم کردن این جنایت تروریستی گفت: معلوم بود که این جنایت، برنامه‌ریزی شده بود.

وی تصریح کرد: این جنایتی بود که شاید از حدود یک سال قبل با روی کار آمدن دولت حجت‌الاسلام رئیسی و استقامتی که دولت فعلی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا داشت و به تبع آن، ملت ایران نیز پشتیبانی می‌کردند، انجام شد و معلوم بود که آن‌ها نقشه‌هایی خواهند داشت و نقشه‌هایی را برای اینکه جامعه را دچار مشکلات و ایجاد اغتشاش کنند، برنامه‌ریزی خواهند کرد؛ این مسئله‌ای روشن بود و برنامه‌ریزی‌ها ربطی به اکنون ندارد.

طاهری افزود: احتمال این برنامه بالا بود و برای افرادی که آینده‌نگر هستند این معنا ثابت بود که اتفاق خواهد افتاد؛ نشانه‌اش این است که دنبال بهانه‌ای بودند و قضیه خانم مهسا امینی را بهانه‌ای کردند همه عقلا متوجه می‌شوند این قضیه یک برنامه‌ریزی بوده است، یعنی قضیه‌ای را در مراکز خبری جهان پررنگ کنند و روی آن مانور دهند.

وی با بیان اینکه این‌ها همه برای آن بود که اغتشاشی در کشور ایجاد کنند و جمهوری اسلامی را وادار کنند که پای میز مذاکره برجام عقب‌نشینی کند، ادامه داد: همه برنامه آن‌ها این بود و وقتی دیدند ایران عقب‌نشینی نمی‌کند سناریوی یکی پس از دیگری را شروع کردند که دومین سناریوی آن‌ها بعد از آن اغتشاشات، برنامه‌ریزی کردند که وارد فاز مسلحانه شدند و اگرچه در اغتشاشات هم فاز مسلحانه را داشتند ولی افرادی را به اسم نیروهای امنیتی می‌زدند که البته عده‌ای از آن‌ها دستگیر شدند و مشخص شد که این با برنامه است.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با اشاره به حادثه شاهچراغ(ع) گفت: آن‌ها در برنامه دوم به این شکل ورود پیدا کردند و مراکز مذهبی و مأمن‌های مردم را هدف قرار دادند تا به این وسیله ایجاد ناامنی کنند تا مردم، احساس امنیت از مراکزی که مرکز تجمع و آرامش آنان است، نکنند لذا این برنامه را ریختند؛ یعنی در واقع یک برنامه داخلی و خارجی بود.

وی در پایان بیان کرد: سردسته‌های آن‌ها و کسانی که آنان را هدایت کردند روشن خواهد شد اگر چه برای ملت ایران، قضایا روشن است و در این چهل و سه سال از این مسائل را داشتیم و همیشه ملت ایران سربلند بیرون آمده است در این مسئله نیز سر بلند بیرون خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha