جنبش «14 فوریه» بحرین، همایش آل‌خلیفه در منامه را محکوم کرد
کد خبر: 4097028
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹

جنبش «14 فوریه» بحرین، همایش آل‌خلیفه در منامه را محکوم کرد

دفتر سیاسی جنبش حامیان جوانان قیام ۱۴ فوریه بحرین، با صدور بیانیه‌ای افتتاح مرکز موسوم به «همایش گفت‌وگوی شرق و غرب بحرین» که با هدف تثبیت مشروعیت حکومت آل‌خلیفه و مشروعیت بخشیدن به عادی‌‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی صورت می‌گیرد را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، دفتر سیاسی جنبش حامیان جوانان قیام ۱۴ فوریه بحرین، بیانیه‌ای به مناسبت افتتاح مرکز موسوم به «همایش گفت‌وگوی شرق و غرب بحرین» که با هدف تثبیت مشروعیت حکومت آل‌خلیفه و مشروعیت بخشیدن به عادی‌‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی و به نوعی مشروعیت بخشیدن به انتخابات پارلمانی نمایشی در 12 نوامبر برگزار می‌شود، صادر کرد.

دفتر سیاسی جنبش حامیان جوانان قیام 14 فوریه این بیانیه مهم را در شرایطی صادر کرد که رژیم آل‌خلیفه تصمیم دارد انتخابات ساختگی را با تحریم مردم و دانشمندان و همه گروه‌های سیاسی معارض برگزار کند.

این بیانیه، مخالفت کامل خود را با برگزاری این همایش که بنا به دعوت دیکتاتور آل خلیفه و برای گفت‌وگو میان ادیان و ترویج فرهنگ تسامح و گذشت برگزار می‌شود، اعلام کرده است.

متن بیانیه بدین شرح است:

قال الله سبحانه تعالى: "ان الملوك اذا دخلوا قرية افسدوها وجعلوا اعزة أهلها أذلة وكذلك يفعلون" صدق الله العلي العظيم.

جنبش حامیان جوانان انقلاب 14 فوریه بار دیگر مخالفت خود را با سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان و شیخ الازهر به بحرین و شرکت آنها در کنفرانس و مجمع گفتگوی شرق و غرب اعلام کرد. زیرا این دیدار از نظر زمانی با برگزاری انتخابات رژیم ظالم آل خلیفه همزمان بوده که به نوعی حمایت از انتخابات پارلمانی نمایشی است که همه مردم و گروههای بحرینی علما، روحانیون و همه گروههای مخالف آن را به شکل همه جانبه تحریم کرده اند.

اظهارات حمد ظالم برای استقبال از پاپ ،با رفتار فرعونی و ظالمانه اش با مردم بحرین و ادعاهای دروغین وی در تضاد است.

دراین بیانیه بر اهمیت نقش پاپ فرانسیس در ترویج گفتگو و ارتباط میان ادیان توحیدی تاکید شده و گفته شده که صلح تنها راه برای امید به آینده ای پر از صلح و همزیستی است و بحرین همیشه محل دیدار و ارتباط مردمان مختلف در سراسر جهان بوده و افراط گرایی همه را تهدید می کند. رژیم دیکتاتوری آل خلیفه به هیچ وجه به آنچه می گوید اعتقادی ندارد، زیرا رفتار و روش او نشان از ظلم و طغیانگری وی با مردم دارد، آنها را به شدت عذاب می دهد، فرزندانشان را می کشد و شکنجه می کند، آبروی آنها را می برد و کرامتشان را لگد مال و به مقدساتشان توهین می کند.

جنبش حامیان جوانان انقلاب 14 فوریه بر این باور است که گشایش همایش گفتگوی شرق و غرب بحرین با عنوان کنفرانس گفت و گو و همزیستی که در بحرین و تحت نظارت رژیم متجاوز و اشغالگر خلیفه برگزار شد، کنفرانس تسلیم ونه کنفرانس صلح و همزیستی فرقه ها و مذاهب و اقوام است ، زیرا این کنفرانس در قالب عادی سازی و تسلیم شدن در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه و بحرین، به ویژه در قالب ظلم و ستم به مردم ما توسط حمد دیکتاتور و ظالم، قبیله اش، یاران و دژخیمانش است که قرن ها با سلطنت مطلقه تمامیت خواه بر کشور حکومت می کنند.

همایش گفتگوی شرق و غرب برای همزیستی انسانی، به مشروعیت بخشیدن به رژیم مطلقه خلیفه و عادی سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی دعوت می کند.

حمد ستمگر در پذیرایی از پاپ، بر اهمیت نقش پاپ فرانسیس در تقویت گفتگو و ارتباط بین ادیان توحیدی تاکید کرد و اینکه صلح تنها راه ما برای امید به آینده ای پر از صلح و همزیستی است و بحرین از این امر برخوردار بوده و همیشه محل دیدار و ارتباط بین مردمان مختلف سراسر جهان بوده و پوپولیسم و افراط گرایی تهدیدی برای همه است.

همچنین دعوت جمعی از علما و شخصیت های برجسته کشور و جهان و همچنین دعوت از پاپ و کلیسای کاتولیک و احمد الطیب شیخ الازهربرای مشروعیت بخشیدن به انتخابات نمایشی و تلاش برای مشروعیت بخشیدن به رژیم دیکتاتوری خلافت است که قدرت را غصب کرده است.

خاندان آل خلیفه اصلاً به همزیستی با اکثریت شهروندان شیعی و ساکنان اصلی اعتقاد ندارند و هرگز به شهروندی فراگیر و متنوعی که همه ادیان و مذاهب توحیدی خواستار آن هستند، باور ندارند.پس چگونه به همزیستی مسالمت امیز و گفت وگوی شرق و غرب اعتقاد داشته باشند .آنان از زمان حمله آل خلیفه به بحرین ، این کشو را غنیمت جنگی می دانند و بیشتر شهروندان شیعه را درجه سه می دانند که حق شرکت در نظام حکومتی و وزارتخانه های حاکمیتی و پست های حساس و مهم وزارت دفاع، کشور، امنیت و امور خارجه را ندارند.

ازاین رو، درصد مشارکت شیعیان بسیار پایین است، زیرا قبیله آل خلیفه و متحدان، حامیان و مزدوران آنها تمام پست های دولتی را در اختیار خود دارند و آل خلیفه علاوه بر به حاشیه راندن اکثریت شیعه، با آوردن مزدورانی از کشورهای مختلف از جمله سوریه، عراق، اردن، مصر، سودان، عربستان سعودی و هند و پاکستان به دنبال تغییر باقت جمعیتی بحرین است.

رژیم آل خلیفه بیش از دو قرن و نیم است که با آهن و آتش بر بحرین حکومت می کند و تبعیض نژادی و فرقه ای را برای بیشتر ساکنان اصلی بحرین اعمال می کند.

پاپ برای شرکت در اختتامیه همایش گفتگوی شرق و غرب برای همزیستی انسانی دربحرین و دیدار با اعضای جامعه کوچک کاتولیک بحرین به این کشور سفر می کند.

پاپ با حمد بن عیسی آل خلیفه ظالم دیدار و در کاخ سلطنتی اقامت کرد زیرا واتیکان در بحرین سفارت ندارد.

احمد الطیب شیخ الازهر نیز از بحرین از علمای شیعه خواست گفت‌وگوی اسلامی - اسلامی به منظور کنار گذاشتن «فتنه‌ها و درگیری‌های فرقه‌ای» برگزار کنند در حالی که بسیاری از کشورهای منطقه و سراسر جهان شاهد تنش هایی در زمینه طایفه ای و فرقه ای است.

وی درسخنرانی پایان مجمع گفتگوی بحرین "شرق و غرب برای همزیستی مسالمت آمیز" در حضور پاپ فرانسیس از همه علمای مسلمان خواست با هر دیدگاه و اعتقادی به سرعت گفت و گوی اسلامی اسلامی جدی برای برقراری وحدت و آشنایی با یکدیگر را آغاز کنند و از اختلاف و فتنه و تفرقه دوری کنند.

شیخ الازهر گفت: به همراه علمای ارشد الازهر و شورای حکمای مسلمان از برادران مسلمان شیعه خود دعوت می کنم و آماده هستم تا چنین جلسه ای را با آغوشی باز گرد یک میز برگزار کنیم."

شیخ الازهر هدف از این دیدار را «گذر از گذشته و تقویت شئون اسلامی و وحدت مواضع اسلامی» عنوان و پیشنهاد کرد که در مقررات آن « توقف سخنان نفرت‌انگیز، روش‌های تحریک آمیز و تکفیر یکدیگر و ضرورت غلبه بر تضادهای تاریخی و معاصر با همه مشکلات عنوان شود.

وی همچنین بر لزوم حرام بودن گوش دادن به سخنان تفرقه انگیز تاکید کرد و از افتادن در دام بی ثباتی میان ملت ها، سوء استفاده از دین برای دامن زدن به اختلافات ملی و فرقه ای و مداخله در امور، تضعیف حاکمیت یا غصب اراضی هشدار داد.

دعوت به گفت و گو شیخ الازهر پس از سال ها اختلاف در خاورمیانه و درگیری ها در منطقه از جمله یمن و سوریه مطرح می شود.

جنبش حامیان جوانان انقلاب 14 فوریه بر این باور است که رژیم های مستبد خلیج فارس در حال دامن زدن به نزاع های فرقه ای و نژادپرستانه به سرکردگی رژیم های سعودی، آل خلیفه و امارات هستند که از ایدئولوژی تکفیری و گروه‌های وهابی داعش حمایت می کنند که فجیع‌ترین جنایات و کشتارها را در سوریه، لبنان، عراق، مصر، لیبی و افغانستان و پاکستان، یمن و بحرین مرتکب شدند.

قرار بود شیخ الازهر این نظام های فرقه ای و نژادپرستی از بین برنده وحدت ملت ها و تفرقه افکن را مورد خطاب قرار دهد.

دفتر سیاسی جنبش حامیان جوانان انقلاب 14 فوریه

انتهای پیام
captcha