رفع موانع بازسازی مسجد صاحب‌الزمان(عج) لامرد
کد خبر: 4096749
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱

رفع موانع بازسازی مسجد صاحب‌الزمان(عج) لامرد

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس از همکاری میراث فرهنگی در رفع موانع پیش روی بازسازی و تجدید بنای مسجد صاحب‌الزمان(عج) لامرد در راستای ترویج فرهنگ گردهمایی‌های دینی خبر داد.

نشست معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با خیران منطقه جنوببه گزارش ایکنا از فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، 12 آبان در دیدار با جمعی از خیران منطقه جنوب استان از همکاری میراث فرهنگی در رفع موانع پیش روی بازسازی و تجدید بنای مسجدی در لامرد در راستای ترویج فرهنگ گردهمایی‌های دینی و مذهبی و توجه به مسجد به عنوان محور کارکردهای انسانی و اجتماعی خبر داد.

وی با بیان اینکه مسجد صاحب الزمان(ع) در محله خطیبی شهر لامرد در حدود دهه ۴۰ تا ۵۰ هجری شمسی احداث شده است، افزود: پس از گذشت چندین دهه فرسودگی شدید بنای مسجد تعدادی از خیرین تصمیم به بازسازی و تجدید بنای این مسجد گرفتند که با اختلاف نظرهایی در مورد میراثی و تاریخی بودن بنای مسجد مواجه شدند.

فرخ‌زاده با تصریح اینکه جوانان خیر و پیگیر تجدید بنای این مسجد برای رفع مشکلات موجود به معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس مراجعه کردند، گفت: به استناد مکاتبات رسمی و بازدید مسئولان و مقامات محلی همانند معاونت فنی فرماندار شهرستان، توصیه دفتر نماینده مجلس، اظهار نظر کارشناسان اداره اوقاف و امور خیریه، درخواست دفتر امام جمعه و همچنین تایید سازمان میراث فرهنگی، این مسجد با مصالح سنگ، گچ، سیمان و آهن ساخته شده و فاقد مولفه‌های مترتب بر یک اثر تاریخی دارای ارزش است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس تصریح کرد: با استناد به نظریه‌های موجود، مقرر شد با موافقت میراث فرهنگی و هماهنگی با فرمانداری لامرد اقدامات لازم برای رفع موانع پیش روی تجدید بنا و نوسازی این مسجد آغاز شود.

انتهای پیام
captcha