کارگاه آموزشی نرم‌افزار «بالقرآن» برگزار شد
کد خبر: 4101623
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

کارگاه آموزشی نرم‌افزار «بالقرآن» برگزار شد

کارگاه آموزشی نرم‌افزار بالقرآن صبح امروز سه‌شنبه اول آذرماه در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران برگزار شد.

به گزارش ایکنا، کارگاه آموزشی نرم‌افزار بالقرآن صبح امروز سه‌شنبه اول آذرماه در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران به صورت مجازی برگزار شد.

این کارگاه آموزشی از ساعت ۱۰ شروع شده و تا ساعت ۱۱:۳۰ ادامه یافت که طی آن ابعاد مختلف نرم‌افزار بالقرآن مورد بررسی قرار گرفت. حاضران در این کارگاه اساتید و دانشجویان و تعدادی از دانشجویان و محققان عرصه پژوهش قرآنی نیز به صورت آنلاین در جلسه کارگاه حاضر بودند.

در ابتدای کارگاه توضیحاتی در مورد طرح بالقرآن ارائه شد و سایت اصلی گروه بالقرآن به نشانی  belquran.com و سایت مربوط به نرم افزار بالقرآن به نشانی اینترنتی  app.belquran.com معرفی شد.

در ادامه کارشناسان گروه بالقرآن به تبیین قسمت‌های مختلف نرم‌افزار بالقرآن پرداختند. در ابتدا نیز چگونگی ثبت‌نام در نرم‌افزار توضیح داده شد. سپس فرم لسان قرآن موضوع ارائه قرار گرفت و به همراه مثال‌های مختلف ابعاد این فرم تبیین شد.

عناوین این کارگاه شامل آموزش نرم‌افزار بِالقُـرآن، جامع‌ترین‌نرم‌افزار تخصصی پژوهش‌های قرآنی، معرفی نرم‌افزار تخصصی بالقرآن و کاربرد آن در تحقیقات قرآنی، جست‌وجو‌های پیشرفته و چند مرحله‌ای واژگان و آیات قرآن در تمامی عناوین، ادبیات عربی و علوم قرآنی و دسته‌بندی‌های پیشرفته آیات قرآن اشاره کرد.

همچنین دسترسی به ضمیر و مرجع ضمیر و خطابات قرآنی، جست‌وجو و نمایش ارتباطات نحوی مابین واژگان و جملات قرآن، مقایسه و مشابه‌یابی واژگان و آیات قرآنی و بررسی ارتباطات مابین آیات بر اساس منابع مختلف از دیگر عناوین این کارگاه آموزشی بود.

معرفی ابزار جست‌وجوی عطفی و ترکیبی بالقرآن به همراه توضیحات کلی در مورد تنظیمات آن به همراه مثال‌های مختلف نیز از دیگر مواردی بود که در این کارگاه آموزشی ارائه شد.

بالقرآن، یکی از جامع‌ترین نرم‌افزار‌های تحقیقاتی قرآن کریم است که با بهره‌گیری از پایگاه داده‌ای منحصر به‌فرد، کمک‌کار محققان عرصه قرآن است. این نرم‌افزار که به صورت رایگان در دو نسخه وب و اندروید در اختیار محققان قرار گرفته، به عنوان جامع‌ترین نرم‌افزار قرآنی جهان اسلام شناخته می‌شود.

انتهای پیام
captcha