گام مهم همکاری‌های پژوهشی میان دانشگاه‌ها و وزارت کشور
کد خبر: 4097818
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

گام مهم همکاری‌های پژوهشی میان دانشگاه‌ها و وزارت کشور

با حضور وزیر کشور و معاون پژوهشی وزیر علوم ۹ تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی میان تعدادی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم و معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کشور به امضا رسید.

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در مراسمی با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور و پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم که در محل سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار شد یادداشت‌های تفاهم همکاری میان وزارت کشور با دانشگاه‌های شهید بهشتی تهران، علامه طباطبایی، امام صادق(ع) و خوارزمی و پژوهشگاه‌های حوزه و دانشگاه، علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز تحقیقات و سیاست علمی کشور در حوزه مأموریت‌های تخصصی امضا شد.

بر اساس این گزارش، دانشگاه‌های ذکر شده در خصوص مأموریت‌های تخصصی وزارت کشور از طریق پشتیبانی علمی و پژوهشی از وزارت کشور و استانداری‌ها در انجام ماموریت مربوطه، تهیه برنامه‌های مورد نیاز جهت تحقق موضوع توافق‌نامه و ارائه پیشنهاد به وزارت کشور، به کارگیری ظرفیت‌­های سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه‌ها برای انجام محورهای مأموریتی، تعریف پروژه‌‌های تحصیلات تکمیلی (پایان‌­نامه‌­های کارشناسی ارشد و رساله­‌های دکترا) معرفی اعضای هیئت علمی جهت گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی و همکاری در راستای استفاده از دوره‌های پسادکترا با معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه این وزارت که طرف‌های توافق نامه‌ها هستند همکاری می کنند.

براساس این گزارش عناوین توافق نامه‌های امضا شده به شرح ذیل است:

افزایش بهره‌وری در حوزه مدیریت شهری و روستایی: طرفین توافق دانشگاه خوارزمی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور.

روش‌ها و الگوهای نوین در مدیریت منابع انسانی: طرفین توافق، دانشگاه علامه طباطبایی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور.

تحکیم و صیانت از بنیان خانواده، طرفین توافق: دانشگاه علامه طباطبایی و سازمان امور اجتماعی کشور.

توسعه اثربخشی کارآفرینان برتر و فعالیت‌های دانش‌بنیان در حکمرانی کشور طرفین توافق: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور( زیر مجموعه وزارت علوم) و معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور.

توسعه مدیریت اقتصادی استان‌های کشور، طرفین توافق میان دانشگاه تهران و معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور.

بهبود روش‌ها و الگوهای حکمرانی کشور، طرفین توافق: دانشگاه تهران و معاونت سیاسی وزارت کشور.

الگوها و روش‌های نوین در مدیریت بحران، طرفین توافق: دانشگاه شهید بهشتی و سازمان مدیریت بحران کشور.

ساماندهی و ارتقای خدمات در حوزه امور اجتماعی، طرفین توافق: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان امور اجتماعی کشور.

بهبود روش‌ها و الگوهای توسعه اقتصاد شهری و روستایی، طرفین توافق؛ دانشگاه امام صادق(ع) و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور.

ساماندهی و ارتقای خدمات در حوزه امور اجتماعی، طرفین توافق، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور.

گفتنی است تفاهم‌نامه‌های مذکور به امضای صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم نیز رسیده است و برنامه‌­ریزی و پیگیری حمایت‌های مرتبط با ماموریت­‌ها در چارچوب برنامه‌های سالانه و بلندمدت هر دو وزارتخانه و پیگیری جهت تامین تسهیلات بودجه‌ای و اعتبارات مورد نیاز بر عهده وزارت علوم و وزارت کشور است.

انتهای پیام
captcha