فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز
کد خبر: 4098018
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) به منظور گسترش همکاری، هم‌‌افزایی و هم‌‌گرایی در حوزه علم مدرن و فناوری‌های جدید و همچنین بسترسازی رشد و شبکه‌سازی جوانان دانشمند جهان اسلام، سومین دوره رقابت علمی کنز را برگزار می‌کند.

فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) به منظور گسترش همکاری، هم‌‌افزایی و هم‌‌گرایی در حوزه علم مدرن و فناوری‌های جدید و همچنین بسترسازی رشد و شبکه‌سازی جوانان دانشمند جهان اسلام، سومین دوره رقابت علمی کنز را برگزار می‌کند.

رقابت علمی کنز با تمرکز و توجه ویژه به جامعه علمی و محققان جوان جهان اسلام به عنوان آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی، شکل گرفته است. در این رقابت، دانشجویان، مخترعان، پژوهشگران و اساتید جوان زیر ۴۵ سال جهان اسلام دستاوردهای علمی و فناوری خود اعم از ایده، مقاله، کتاب، اختراع و محصولات جدید خود را به دبیرخانه رقابت ارسال کرده و پس از داوری آثار، از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

درون‌مایه اصلی رقابت علمی کنز، جستجوی بهترین راهکارهای علمی و فناوری به منظور حل مسائلی است که جهان اسلام در آن با مشکل روبرو است و می‌توان از طریق تبادل ایده میان نخبگان جوان جهان اسلام که دارای انگیزه و توانایی کافی هستند، گامی در جهت حل این مسائل برداشت.

اولین دوره این رقابت در سال 2018  و در پنج حوزه سلامت، انرژی، اقتصاد، آب و محیط زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشارکت بالغ بر 600 فناور و محقق جوان از 1۵ کشور برگزارشد. دومین دوره این رقابت نیز در سال 1400 در شش حوزه آب، محیط زیست و انرژی، بهداشت و فناوری پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد، بانکداری و تامین مالی، حمل و نقل و معدن و صنایع معدنی و مشارکت نزدیک به 700 فناور و دانشمند از بیش از 20 کشور برگزارشد.

امسال نیز سومین دوره این رقابت‌ها در شش محور «برق، الکترونیک و رباتیک»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی»، «آب، انرژی و محیط زیست»، «سلامت و تجهیزات پزشکی»، «کشاورزی و صنایع غذایی» و «معدن و صنایع معدنی» برگزار می‌شود.

هر یک از محققان جوان از سراسر جهان می‌توانند تا 15 آذر ماه 1401 با ارسال یک ویدئو سه تا پنج دقیقه‌ای از راه حل ابتکاری و علمی خود برای رفع مسائل مهم جهان اسلام در این رقابت شرکت کنند. شرکت­کنندگان می ­توانند با مراجعه به سایت رقابت به نشانی kans.mstfdn.org، نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه، ضبط ویدئو و بارگذاری آن مطابق استانداردهای ذکر شده اقدام کنند.

فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز

در مرحله بعد متخصصان حوزه‌­های مرتبط با محورهای رقابت اقدام به بررسی و غربالگری طرح‌‌های دریافتی خواهندکرد و در هر حوزه طرح‌­های منتخب جهت راهیابی به مرحله داوری انتخاب می‌شود. سپس گروه‌های داوری متشکل از اساتید دانشگاه و سرآمدان علمی و فناوری هر حوزه، فیلم‌های منتخب را بررسی کرده و از میان آنها چهار طرح و راه حل برتر در هریک از حوزه‌ها و در مجموع 24 راه حل برتر را انتخاب می‌کنند. نهایتا با داوری نهایی در روز اختتامیه رقابت، همزمان با نمایشگاه اینوتکس در اردیبهشت ماه 1402، نفرات برتر هریک از حوزه‌ها انتخاب شده و هدایای نفیسی به هریک از آنها اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha