افتتاح رسمی طرح ملی شباب‌الرضا(ع) در میناب
کد خبر: 4098773
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

افتتاح رسمی طرح ملی شباب‌الرضا(ع) در میناب

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) از روز گذشته، 20 آبان‌ماه با آیین افتتاحیه به صورت رسمی آغاز شد.

افتتاحیه یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا منطقه توکهور و هشت‌بندیبه گزارش ایکنا، مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) ویژه نوجوانان و جوانان منطقه توکهور و هشت‌بندی شهرستان میناب هرمزگان، جمعه، ۲۰ آبان‌ماه با حضور مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و شهرستان میناب و همچنین سایر مسئولان منطقه توکهور و هشت‌بندی و سایر علاقه‌مندان برگزار شد.

طی این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مفید سهرابی، مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم شهرستان میناب ضمن ارائه گزارش از ثبت‌نام تعداد 212 دختر در رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال و پسر در رده‌ سنی ۸ تا ۱۵ سال و برگزاری مجازی کلاس‌های این دوره گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمهدی مجری اجرای طرح در میناب است.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این دوره از آموزش‌های تجوید، صوت و لحن، تقلید در تلاوت، حفظ موضوعی، ترجمه و مفاهیم آیات، اخلاق و آداب باطنی و ظاهری و بهداشت صوت بهره‌مند می‌شوند و سپس تلاوت تقلید از سبک چهار استاد مصطفی اسماعیل، شحات محمد انور، عبدالباسط و محمدصدیق منشاوی براساس ویژگی‌های صوتی و لحنی قرآن‌آموزان، تحت نظارت اساتید، انتخاب می‌شود.

سهرابی بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های این طرح می‌توان به برگزاری جلسات تخصصی قرآن با رویکرد نحوه پیاده‌ کردن مقامات آموخته شده با هدف تقلید تلاوت‌ها بر روی آیات مختلف، برگزاری جلسات تخصصی تلاوت قرآن به صورت هفتگی، برپایی محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن جهت ایجاد انگیزه و فضای مناسب برای تلاوت استعدادهای قرآنی، برگزاری مسابقات شوق تلاوت در سطح استانی و کشوری و اعزام به خارج از کشور به منظور معرفی استعدادهای قرآنی به سایر کشورها اشاره کرد.

در حاشیه این مراسم، حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور با اشاره به ارزیابی از روند برگزاری طرح در استان‌ها توسط کارشناسان ارزیاب قرآنی و استمرار آن تا پایان سال گفت: این ارزیابی در راستای ارتقای شاخص‌های آموزشی، تحول قرآنی در شناسایی و هدایت نخبگان قرآنی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره، شهرستان میناب از نظر تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در بین شهرستان‌های غیر مرکز استان، مقام نخست را به دست آورده است، ادامه داد: در میناب استعدادهای نهفته قرآنی وجود دارد و با این همدلی و همیاری که در مسئولان استانی و شهرستانی وجود دارد، می‌توان این استعدادها را شکوفا کرد.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور درباره حضور دختران در یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) گفت: در این دوره برای نخستین بار دختران توانستند ثبت‌نام کنند و خوشبختانه استقبال مطلوبی نیز صورت گرفته است.

سپس مسابقه حضوری برگزار و هدایایی نیز به حاضران در جلسه اعطا شد.

طرح ملی تلاوت به همت ستاد اجرایی طرح تلاوت شباب‌الرضا و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مشارکت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و با همکاری مؤسسات قرآنی در سطح کشور با هدف کشف و شناسایی استعدادی قرآنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha