تأسیس قرارگاه دانش‌آموزی شهید «عبدالله اسکندری» در فارس
کد خبر: 4099548
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

تأسیس قرارگاه دانش‌آموزی شهید «عبدالله اسکندری» در فارس

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از تأسیس قرارگاه شهید «عبدالله اسکندری» در این استان خبر داد.

مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس امروز، 23 آبان در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد 8 ماهه این سازمان پرداخت و گفت: توجه به ساحت‌های 6 گانه سند تحول بنیادین از جمله مهم‌ترین رویکردهای ما در این سازمان است.

وی اهمیت توجه به هویت ایرانی اسلامی دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داد و افزود: در این راستا ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را در دستور کار قرار دادیم که از جمله آن می‌توان به برپایی 970 موکب افطاری ساده در سطح مناطق استان با حضور 5 هزار و 160 دانش‌آموز و همچنین ویژه برنامه درس‌هایی از سیره اهل بیت(ع) به همراه ضیافت افطار، برگزاری محافل قرآنی در تمام مناطق استان، تولید فیلم کوتاه میهمان لاله با محوریت ماه رمضان و شهدا در ماه رمضانی که گذشت، اشاره کرد.

کریمی، برپایی ایستگاه‌های گفتمانی تخصصی «بصیرت» در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس، برپایی اعتکاف‌های رمضانی دانش‌آموزان، حضور فعال دانش‌آموزان در ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش، برپایی انتخابات مجلس دانش‌آموزی، مسابقات مناطقه دانش‌آموزی، برپایی دوره آموزشی مربیگری و داوری مسابقات فکری رویش را از دیگر برنامه‌های انجام شده طی 8 ماه اخیر در این سازمان اعلام کرد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس همچنین اهمیت ارتقای سواد رسانه‌ای نسل جدید را یادآور شد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های این سازمان بحث ارتقای سواد رسانه و فضای مجازی در میان دانش‌آموزان و فرهنگیان است و در همین راستا برنامه‌هایی نظیر برپایی دوره تخصصی شایسته‌ساز در سرفصل‌های علم و فناوری، روان‌شناسی دینی و رسانه با حضور 3 هزار دانشجو معلم و معلمان جوان، دوره تربیت مدرس سواد رسانه ویژه 600 نفر از فرهنگیان فارس و برپایی دوره تربیت مربی خبرنگاری ویژه فرهنگیان اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی نسبت به مسائل اجتماعی بی‌تفاوت نیست به همین دلیل متناسب با موقعیت‌های مختلف و نیازهای اجتماعی طرح‌هایی را اجرا می‌کند، گفت: در فتنه اخیر این سازمان با تأسیس قرارگاه شهید عبدالله اسکندری به منظور ارتقای سطح آگاهی سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان اقدام به برگزاری سلسله جلسات تبیینی کرده است.

کریمی ادامه داد: همچنین بعد از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف به منظور بزرگداشت یاد شهدای این حادثه، تولید ویدئو کلیپ و موزیک ویژه شهدای این حادثه را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در ادامه همچنین از تولید محتوای آموزشی مبتنی بر سند تحول بنیادین و بارگذاری در فضای مجازی، برپایی اردوی آموزشی دانش‌آموزان و مربیان و برپایی همایش هدایت تحصیلی با عنوان «دخترانه انتخاب کن» و با رویکرد هویتی برای دانش‌آموزان دختر طی 8 ماه گذشته خبر داد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این‌ها برنامه‌های متنوعی نظیر همایش سپاس مربی با عنوان «میثاق مربیان سازمان دانش‌آموزی با ولایت»، تشکیل پایگاه‌های تابستانی با محوریت مناطق محروم و با رویکرد روستامحوری، برپایی جشن‌های دخترانه مهربان‌ترین پدر، اجرای محافل انس با شهدا، مراسم تبیینی تمام تشکیلاتی، طرح‌ریزی تأسیس مدرسه فضای مجازی، تأسیس باشگاه مهارت دانش‌آموزی، برپایی همایش بانوی بهشت، اجرای دوره آموزشی خبرنگاری ویژه دانش‌آموزان خبرنگار پانا و ... از دیگر فعالیت‌های ماه طی 8 ماه گذشته است.

کریمی در پایان برخی از برنامه‌های آتی سازمان دانش‌آموزی فارس را هم اعلام کرد و افزود: اجرای ویژه‌‌برنامه هویتی ۳۱۳ دانش‌آموزی، تأسیس فاز دوم باشگاه مهارت دانش‌آموزی، برگزاری مسابقات رویش دانش‌آموزی، برگزاری طرح‌های ویژه دانش‌آموزان عشایر و.. از برنامه‌های آتی سازمان دانش‌آموزی استان فارس خواهد بود.

انتهای پیام
captcha