دولت از امنیت شهروندان و خانواده‌ها محافظت کند
کد خبر: 4099900
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷

دولت از امنیت شهروندان و خانواده‌ها محافظت کند

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اعتراض حق شهروندان است اما جایی که اعتراض منتهی به آشوب و اغتشاش می‌شود دولت بایستی از امنیت ملی و امنیت شهروندان و خانواده‌ها محافظت کند، گفت: ما با اعتراض موافق هستیم و حق شهروندان است اما موضوع اغتشاش و آشوب، چیز دیگری است.

وحید یامی‌ور، معاون وزیر ورزش و جوانانبه گزارش ایکنا از لرستان، وحید یامین‌پور، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست دانشجویی که که امروز، ۲۴ آبان‌ در دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: قبلاً قدرت، فقط تابعی از قدرت سخت، نظامی، اعمال زور و خشونت و قدرت سرمایه‌گذاری و اقتصادی بود اما در ۱۰ سال اخیر مفهوم قدرت نرم یا همان قدرت نرم نیز مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: شاهد هستیم که اهمیت قدرت در جهان امروز، براساس قدرت نرم و گفتمان، افزایش یافته است؛ حاکمیت‌ها و حکومت‌ها باید قدرت نرم و گفتمانی داشته باشند و قدرت فقط محدود به قدرت نظامی و سخت نیست.

یامین‌پور اضافه کرد: قبل از این مفهوم حاکمیت فقط معنای جغرافیایی داشت؛ اما امروز شاهد هستیم که حاکمیت فقط محدود به جغرافیای مشخص نیست؛ شهروند ساکن یک جغرافیا می‌تواند همزمان تحت یک حاکمیت دیگری هم که همان حکمرانی شبکه اجتماعی مجازی است باشد؛ ما امروز با حاکمیت و حکمرانی شبکه‌های اجتماعی مجازی روبه‌رو هستیم که ارزش‌های خاص خود را فراتر از یک جغرافیای مشخص، تبلیغ و ترویج می‌کنند.

دبیر شورای عالی جوانان افزود: اینگونه اعمال حکمرانی در بسیاری از موارد در تعارض با حکمرانی‌های ملی است؛ شهروند هم شهروند متعلق به حاکمیت ملی است و هم متعلق به حکمرانی شبکه‌های اجتماعی و این نوع تعارض است.

وی اظهار کرد: اتفاقاتی که در دو ماه اخیر روی داد ناشی از همین تعارض است؛ تعارض بین حکمرانی ملی با حکمرانی شبکه‌های اجتماعی مجازی جهانی بر شهروندان که محصول نظم نوین جهانی است؛ اولین تجلی این تضاد هم در ماجراهای سال ۸۸ رخ داد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تعارض و تضاد بین حاکمیت ملی بر شهروندان با حاکمیت شبکه‌های اجتماعی مجازی جهانی بر شهروندان، باعث ایجاد تنش‌ها می‌شود؛ بسیاری از کشورها هم این مشکل را دارند، اضافه کرد: اگر از منظر نظرات فیلسوفانی همچون ژان بودریار بخواهیم به فعالیت مجازی و رسانه‌ای نگاه کنیم این نوع فعالیت‌ها، بازنمایی واقعیت نیستند بلکه وانمایی واقعیت هستند؛ یعنی واقعیت را رسانه می‌سازد نه اینکه منعکس کند؛ مثلاً در فضای مجازی گفته می‌شود اعتصابات سراسری در کشور؛ در حالی که در عالم واقعیت، این گزاره وجود ندارد؛ پس در اینجا، واقعیت، وانمایی و ساخته می‌شود؛ این همان فراواقعییت از منظر ژان بودریار است.

یامین پور افزود: اعتراض حق شهروندان است اما جایی که اعتراض منتهی به آشوب و اغتشاش می‌شود دولت بایستی از امنیت ملی و امنیت شهروندان و خانواده‌ها محافظت کند، ما با اعتراض موافق هستیم و حق شهروندان است اما موضوع اغتشاش و آشوب، چیز دیگری است.

انتهای پیام
captcha