مسابقات قرآن مسکو نشانه عمق روابط حسنه جهان اسلام و روسیه است + فیلم
کد خبر: 4100933
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
مدیر دفتر اتحادیه جهانی اسلام:

مسابقات قرآن مسکو نشانه عمق روابط حسنه جهان اسلام و روسیه است + فیلم

مدیر دفتر اتحادیه جهانی اسلام در مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن مسکو گفت: برگزاری این مسابقات نشانه موفقیت مسلمانان روسیه در تمسک به دین و توجه به کتاب پروردگارشان و همچنین نشانه پیشرفت روابط کشورهای اسلامی با روسیه است.

به گزارش ایکنا، مراسم افتتاحیه بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کریم مسکو که به همت شورای مفتیان روسیه و اتحادیه جهانی مسلمانان برگزار می‌شود، روز گذشته، ۲۷ آبان انجام شد.

این مسابقات در مسجدجامع مسکو، پایتخت روسیه به همت مفتی شیخ راویل عین‌الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه و اداره مرکزی مذهبی مسلمانان فدراسیون روسیه برگزار می‌شود.

احمد فیصل مدیر دفتر اتحادیه جهانی اسلام در روسیه در سخنانی در مراسم افتتاحیه مسابقات گفت: خوشحالم که از طرف اتحادیه جهانی اسلام قدردانی خود را از جناب مفتی راوی عین‌الدین رئیس شورای مفتیان و مسئول اداره دینی مسلمانان روسیه برای دعوت به حضور در این جمع مبارک قرآنی ابراز کنم.

وی افزود: اتحادیه جهانی اسلام از برگزاری بیستمین دوره این مسابقات قرآنی قدردانی می‌کند. ما همچنین رابطه قوی خود با اداره مرکزی امور مسلمانان روسیه به رهبری شیخ مفتی راویل عزالدیل و تلاش‌های ایشان برای خدمت به اسلام و مسلمانان در اتحادیه روسیه را قدر می‌دانیم.

فیصل ادامه داد: چیزی که بهجت و سرور ما را افزایش میَ‌دهد علاوه بر آنچه که در این مسابقه قرآنی که در موسکو برگزار می‌شود شاهدیم این است که در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، اهالی قرآن از سراسر اتحادیه روسیه را در کنار اهالی قرآن از کشورهای عربی و شرق آسیا و دیگر کشورها می‌بینیم و این نشانه‌ای از موفقیت مسلمانان روسیه در تمسک به دین و توجه به کتاب پروردگارشان و دلیلی بر پیشرفت روابط کشورهای اسلامی با روسیه است.

وی افزود: بدون شک توجه صادقانه‌ای در پشت این روابط قوی نهفته است و ریشه‌های دینی مردم روسیه و در صدر آن اداره مرکزی دینی مسلمانان روسیه که جناب راوی عین الدین نمایندگی آنها را بر عهده دارد باعث پیشرفت صلح‌آمیز روابط اسلامی روسی در سطح داخلی و بین‌المللی است. این امری است که فضای جدیدی در گسترش تسامح و مدارا باز می‌کند که مسلمانان و غیر مسلمانان در قالب برادری انسانی از آن برخوردار هستند.

مدیر دفتر اتحادیه جهانی اسلام در روسیه در پایان گفت: وجود فضای صلح و دوستی در روابط  انسانی و در امور دینی آنها به شکل مناسب باعث بستن راه بر جریان‌های تندرو و خشن و حفظ میانه‌روی و اعتدال در دینداری آنها می‌شود و آنها را قادر می‌سازد تا چهره متمدن و رسالت انسانی پیشروی خود را به نمایش بگذارند.

در ادامه ویدئوی سخنرانی احمد فیصل، مدیر دفتر اتحادیه جهانی اسلام در روسیه را با زیرنویس فارسی مشاهده می‌کنید.

 

انتهای پیام
captcha