اخراج 30 خانواده فلسطینی در راستای یهودی‌سازی قدس
کد خبر: 4101105
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

اخراج 30 خانواده فلسطینی در راستای یهودی‌سازی قدس

رژیم صهیونیستی در راهبردی جدید تلاش می‌کند تا 30 خانواده فلسطینی را از قدس شرقی اخراج کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الغد، امروز یکشنبه ده‌ها شهرک‌نشین افراطی یهودی در حالی به صحن‌های مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس یورش بردند که 30 خانواده در قدس شرقی با تهدید مقامات اشغالگر به اخراج از خانه‌های خود مواجه هستند.

اداره اوقاف اسلامی در قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد که ده‌ها شهرک‌نشین در گروه‌های متعدد و تحت تدابیر شدید پلیس رژیم صهیونیستی از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند و در آنجا به انجام مراسم تحریک‌آمیز مذهبی و تلمودی خود پرداختند.

شهرک‌نشینان هر روز به جز جمعه و شنبه در فواصل صبح و عصر به صحن‌های مسجدالاقصی هجوم می‌آورند تا طرح تقسیم زمانی و مکانی را که از سوی اشغالگران برای مسجدالاقصی در نظر گرفته شده است، تحمیل کنند.

 از سوی دیگر، روزنامه اسرائیلی هاآرتص در شماره امروز خود گزارش داد که 30 خانواده فلسطینی از خانه‌های خود که 60 سال پیش در زمین‌های متعلق به فلسطینیان در نزدیکی شهرک «کیدمات تسیون» در قدس شرقی ساخته شده، تهدید به اخراج شده‌اند.

به گزارش انجمن موسوم به «شهر ملت‌ها» اکثر خانواده‌های فلسطینی که از آن‌ها خواسته شده است خانه‌های خود را تخلیه کنند، در خارج از منطقه مشخص شده در حکم دادگاه زندگی می‌کنند. با این حال براساس یک سند اینگونه استنباط می‌شود که این زمین‌ها جزو «سرزمین اسرائیل» است.

در دهه هشتاد قرن گذشته موضوع مالکیت این زمین‌ها مورد بررسی قرار گرفت و ثابت شد که آن‌ها توسط فلسطینی‌ها خریداری شده است و هیچ دلیلی دال بر رابطه بین این زمین‌ها و انجمن یهودی که مدعی مالکیت آن است وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha