کتابخانه مسجد قرآن و عترت در شهر قائم قم افتتاح شد
کد خبر: 4101429
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

کتابخانه مسجد قرآن و عترت در شهر قائم قم افتتاح شد

کتابخانه عمومی مسجد قرآن و عترت واقع در محله کم‌برخوردار شهر قائم در راستای پویش «کتاب آسمان» و با هدف تجهیز و تأسیس کتابخانه در محله‌های کم‌برخوردار استان قم، با مشارکت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم افتتاح شد.

افتتاح کتابخانه مسجد قرآن و عترتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم، کتابخانه عمومی مسجد قرآن و عترت واقع در محله کم‌برخوردار شهر قائم در راستای پویش «کتاب آسمان» و با هدف تجهیز و تأسیس کتابخانه در محله‌های کم‌برخوردار استان قم، با مشارکت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم افتتاح شد.

در این مراسم، علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان و حجت‌الاسلام والمسلمین نظری، امام جماعت مسجد قرآن و عترت حضور داشتند و از جمعی از فعالان کتاب و کتابخوانی در مناطق کم‌برخوردار استان تقدیر کردند.

مهدی توکلیان، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در این مراسم گفت: حضور دفتر تسهیل‌گری شهر قائم زیر نظر معاونت اجتماعی استانداری و جهاددانشگاهی استان به این معناست که در دولت مردمی، تسهیل‌گری جایگزین تصدی‌گری در امور است و خود مردم تصمیم‌گیرنده و مهمترین اصل هر فرایندی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت همگانی در تحقق عدالت فرهنگی اظهار کرد: به ثمر نشستن این کتابخانه عمومی که در دل یک مسجد به‌عنوان پایگاه عبادی و در محله کم‌برخوردار شهر قائم واقع شده است، حاصل تعامل دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی مختلف بوده است که با حضور مردم و مشارکت خیران به نتیجه رسیده است و این نمونه و شاهدی است بر این مطلب که تحقق عدالت فرهنگی و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تنها به دست یک سازمان یا دستگاه قابل انجام نیست و نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم، خیرین و واقفان است.

توکلیان گفت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همواره حمایت از کتابخانه‌های عمومی، به خصوص در مناطق کم‌برخوردار را وظیفه خود دانسته و در راستای بهبود فرایندها و کمک به راه‌اندازی این کتابخانه نیز، علاوه بر کتاب‌هایی که از طرف این اداره‌کل به کتابخانه اهدا شده است، در زمینه آموزش متصدیان و کتابداران کتابخانه و همچنین اهدای نرم‌افزار لازم جهت سازماندهی و رده‌بندی که به‌منظور دسترسی بهتر اعضا به کتاب‌ها مورد نیاز است، آمادگی خود را اعلام می‌کند.

انتهای پیام
captcha