یورش هزاران شهرک‌نشین به مسجد ابراهیمی
کد خبر: 4100823
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲

یورش هزاران شهرک‌نشین به مسجد ابراهیمی

هزاران شهرک‌نشین به منظور انجام مراسم مذهبی خود با یورش به مسجد ابراهیمی در الخلیل، به نصب تعداد زیادی چادر در صحن این مسجد اقدام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الرساله نت، طارق البیطار، یکی از ساکنان خیابان الشهدا در الخلیل در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: تعداد زیادی از شهرک‌نشینان شب گذشته برای جشن گرفتن یکی از اعیاد یهودیان به مسجد ابراهیمی یورش بردند.

شهرک‌نشینان همچنین در میدان ابراهیمی مجاور مسجد، محله جابر و میدان‌های ساختمان‌های الرجبی و الجعبری، که نیروهای اشغالگر آن‌ها را به پادگان تبديل کرده‌اند، چادرهایی برپا کردند.

این در حالی است که مقامات صيهونيست مسجد ابراهیمی را از بعد از ظهر جمعه تا شامگاه شنبه به بهانه عيد موسوم به «شنبه ساره» به روی مسلمانان بستند.

نیروهای اشغالگر همچنين منطقه باب الزاویه و خیابان بئر السبع منتهی به مرکز الخلیل را برای تأمین امنیت شهرک‌نشینان بستند و شهروندان را مجبور به تعطيل کردن مغازه‌های خود کردند.

شب گذشته، ۲۷ آبان ایتامار بن گویر، عضو افراطی کنست به همراه تعدادی از شهرک‌نشینان  به محله جابر در نزدیکی مسجد ابراهیمی یورش بردند.

شهرک‌نشینان صهیونیست پس از اجرایی شدن تقسیم‌بندی زمانی و مکانی در مسجد ابراهیمی، در جشن تعطیلات خود این مسجد را به میدانی برای آواز و اجرای آیین‌های تلمودی خود تبدیل می‌کنند.

انتهای پیام
captcha