8 اثر در جشنواره استانی تئاتر قم روی صحنه می‌رود
کد خبر: 4102514
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲

8 اثر در جشنواره استانی تئاتر قم روی صحنه می‌رود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: ۴۳ اثر به دبیرخانه بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم ارسال شد که از  این تعداد ۲۶ اثر را هیئت بازخوان انتخاب کردند و ۱۸ اثر برای شرکت در جشنواره تئاتر شروع به فعالیت کرد که در نهایت هیئت انتخاب جشنواره، هشت اثر را برای اجرای عمومی تأیید کرد.

به گزارش ایکنا از قم، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم امروز 5 آذرماه در نشست خبری بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم بیان کرد: دبیرخانه جشنواره استانی تئاتر قم، در اواخر تیرماه با دبیری اصغر نوبخت از فعالان تئاتر قم در تالار فرهنگ و هنر قم تشکیل شد و از هفتم تا یازدهم آذرماه بخش مسابقه این جشنواره برگزار می‌شود. 

وی افزود: در گام اول فراخوان جشنواره، ۴۳ اثر به دبیرخانه ارسال شد، از  این تعداد ۲۶ اثر را هیئت بازخوان انتخاب کردند که ۱۸ اثر برای شرکت در جشنواره تئاتر شروع به فعالیت کرد و در نهایت هیئت انتخاب جشنواره، هشت اثر را برای اجرای عمومی تأیید کرد.

عموزاده گفت: بخش مسابقه جشنواره تئاتر استان با هشت اثر برگزار می‌شود که در هر روز ۲ اثر به روی صحنه می‌رود و در نهایت ۲ اثر به طور مستقیم به جشنواره ملی راه پیدا می‌کنند. هم‌چنین طی روزهای جشنواره، هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۳ میزبان عرفان پهلوانیان از منتقدان تئاتر برای نقد و بررسی کارهای اجرا شده، هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: در بخش نمایش خیابانی جشنواره بیست و سوم، از ۹ اثر، چهار اثر انتخاب شد؛ در بخش مسابقه نمایش‌های سه دقیقه‌ای نیز ۶ کار به روی صحنه می‌رود.

وی با تأکید بر توسعه هنر نمایش در استان قم گفت: قبل از پایان سال جاری، ۲ پلاتو نمایش در تالار فرهنگ و هنر قم افتتاح می‌شود، هم‌چنین در شهرستان‌های کهک، جعفریه و شهرک پردیسان هم نیازمند پلاتو هستیم.

در ادامه اصغر نوبخت، دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر قم نیز اظهار کرد: با وجود دوری هنرمندان در ایام کرونا از کار هنری و لطمه به تئاتر قم، اما آثار خوبی برای جشنواره بیست و سوم ارسال شد که به همین منظور باید از هنرمندان قم تقدیر کرد.

وی گفت: هشت نمایش از هفتم آذرماه روی صحنه می‌رود که ساعت آغاز اجراها ۱۵:۳۰ و ۱۷:۳۰ است. داوران‌ جشنواره نیز سیدحسین فدایی حسین، محمود فرهنگ و فرهاد بشارتی هستند و اجراها در سالن تالار فرهنگ و هنر و سالن سبز و سالن شهیدآوینی در بلوار جمهوری قم انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha