راه‌اندازی دبیرخانه پژوهش‌های مورد نیاز نظام در حوزه‌های علمیه
کد خبر: 4103858
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

راه‌اندازی دبیرخانه پژوهش‌های مورد نیاز نظام در حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه کشور از راه‌اندازی دبیرخانه پژوهش‌های مورد نیاز نظام خبر داد و گفت: 500 پژوهش در این زمینه انجام شده است.

لزوم افزایش جذب در حوزه‌های علمیه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز،  10 آذر در دیدار با مسئولان، مدیران و اساتید مدارس علمیه فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، از راه‌اندازی دبیرخانه پژوهش‌های مورد نیاز نظام خبر داد و گفت: 500 پژوهش در این زمینه انجام شده است و پروژه پژوهشی هوش مصنوعی و اجتهاد نیز مورد بررسی قرار دارد.

وی تصریح کرد: لازم است تا جذب در حوزه‌های علمیه فارس افزایش یابد که برای تحقق آن به راه‌اندازی ستاد جذب در کنار حوزه‌های علمیه نیاز است.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه روحانیون قبل از انقلاب هیچ آرامشی نداشتند، افزود: در آن زمان جذب هم زیاد نبود اما شماری که جذب می‌شدند، محکم پای کار اسلام و انقلاب ایستاده بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: امروز خوشبختانه روحانیت را با روحیه و با نشاط می‌بینیم و باید بگوییم که امروز روحانیت زنده است.

وی با اشاره به نتیجه مقابله با سختی‌ها اظهار کرد: سختی باید به عنوان فرصت رشد مورد استفاده قرار بگیرد. روحانیان هزاران سال است که در حال مقابله با سختی و عبور از آن‌ها هستند  و همواره پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جنگ ترکیبی 15 محور دارد اما برای پیروزی در مقابل آن باید در یکصد محور کار کنیم، گفت: مسئولان، مدیران و اساتید مدارس علمی در این میان نقش موثری دارند زیرا نخبگان را پرورش می‌دهند و تربیت نیروهای انقلابی و فرهنگی موجب هدایت فرهنگ کشور در مسیر درست می‌شود.

وی با بیان اینکه 10 هزار نیروی جهادی داریم که توسط کنش‌گری اجتماعی حوزه‌های علمیه تربیت شده‌اند، گفت: پیگیری 22 طرح بین‌المللی در حوزه‌های علمیه، فعالیت 15 ساله مرکز «جامعه المصطفی» 15و ... از موفقیات حوزه علمیه به شمار می‌رود که نتایج فرهنگی مطلوبی در پی دارد.

انتهای پیام
captcha