آغاز مرحله نیمه‌نهایی مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 4104343
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

آغاز مرحله نیمه‌نهایی مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

مرحله نیمه‌نهایی رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل و مرحله مقدماتی رشته‌های حفظ از روز گذشته، 12 آذرماه آغاز شده و اسامی راهیافتگان به مرحله بعدی 22 آذرماه اعلام می‌شود.

شانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی‌(ع)به گزارش ایکنا، دومین مرحله (مرحله نیمه‌نهایی) رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل شانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی‌(ع) در دو بخش بانوان و آقایان در دو مقطع سنی پایین و بالای ۱۸ سال از روز گذشته، 12 آذرماه آغاز شده و تا 21 آذرماه ادامه خواهد داشت.

در این مرحله فایل‌های تصویری منتخبان مرحله مقدماتی که حائز حدنصاب لازم شدند در بخش‌های تجوید، صوت، لحن و وقف و ابتدا داوری شده و بر اساس نمرات کسب شده، نفرات مجاز برای حضور در مرحله نهایی معرفی می‌شوند.

همچنین مرحله مقدماتی آزمون حفظ در رشته‌های حفظ 10 و 20 جزء و حفظ کل به صورت برخط و با راهیابی منتخبان آزمون‌های سیستمی حفظ قرآن به صورت برخط از 12 تا 18 آذرماه در حال برگزاری است.

در این مرحله طبق زمان انتخاب شده توسط حفاظ، آزمون مرحله مقدماتی حفظ قرآن با حضور دو داور حُسن حفظ و یک داور حُسن قرائت در حال برگزاری است و حائزان امتیازات لازم به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می‌کنند.

یادآور می‌شود، اسامی قاریان، مرتّلان و حافظان راهیافته به مرحله بعد سه‌شنبه، 22 آذرماه از طریق سامانه اعلام خواهد شد. مرحله نیمه‌نهایی رشته حفظ قرآن به صورت غیر حضوری و مرحله نهایی رشته قرائت تحقیق و ترتیل به صورت حضوری برپا می‌شود.

در این مرحله از مسابقات 22 داور در بخش بانوان در شش گروه داوری و 19 داور در بخش آقایان در پنج گروه، قضاوت مسابقات را برعهده خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha