ساخت بیش از 3 هزار کلاس درس به همت خیرین لرستانی
کد خبر: 4104389
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰
از سال ۷۸ تاکنون انجام شد

ساخت بیش از 3 هزار کلاس درس به همت خیرین لرستانی

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان گفت: از آغاز تشکیل مجمع خیران مدرسه‌ساز لرستان تاکنون، ۹۰۰ مدرسه در قالب ۳ هزار ۵۴۵ کلاس درس توسط این مجمع خیرین در لرستان ساخته شده است.

محمدرضا رضوی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستانمحمدرضا رضوی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به فعالیت بیش از 23 سال مجمع خیرین مدرسه‌ساز در لرستان، گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز در سال 1378 در لرستان تشکیل شده است.

وی افزود: از آغاز تشکیل مجمع خیران مدرسه‌ساز لرستان در سال 1378 تاکنون، این خیران 900 مدرسه در قالب 3 هزار 545 کلاس درس در لرستان ساخته‌اند.

رضوی با اشاره به فعالیت یک هزار و 115 خیر مدرسه‌ساز در لرستان اضافه کرد: بنابر آمار ارائه شده از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان 505 مدرسه کانکسی، 300 مدرسه کپری و سنگی و 1500 مدرسه تخریبی در استان لرستان وجود دارد که امید است با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و سایر مؤسسات و نهاد‌ها همه مدارس تخریبی استان لرستان بهسازی و مقاوم‌سازی شود.

گفتنی است، استان لرستان بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان کشور در زمینه وجود مدارس کانسکی است که اگر طرح «شهید پناهی» که تمامی مدارس کانکسی روستا‌هایی که بالای 10 دانش‌آموز دارند تا سال 1402 باید جمع‌آوری و به‌جای آن مدرسه ساخته شود، در لرستان اجرا شود، تحول بزرگی در مدرسه‌سازی استان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha