گزارشی از فعالیت‌های اداره قرآن، عترت و نماز ارتش + صوت
کد خبر: 4104686
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
میدانی تشریح کرد:

گزارشی از فعالیت‌های اداره قرآن، عترت و نماز ارتش + صوت

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا) به تشریح برنامه‌ها و عملکرد این مرکز در سطح ادارات تابعه طی 9 ماه اخیر پرداخت.

سرهنگ میدانی، رئیس اداره  قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا) در گفت‌وگو با ایکنا ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های این اداره در 9 ماه ابتدایی سال1401 گفت: طبق برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مشخص شده در بخش‌های قرآن، عترت و نماز، شاهد برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌ها(شامل همسران و فرزندان دختر و پسر بالا و پایین 15 سال) بودیم. این رقابت‌ها از مرحله یگان‌ها از اردیبهشت‌ماه آغاز شده و در خرداد و تیر، شاهد برگزاری در مرحله ادارات و در شهریورماه شاهد برگزاری مرحله نهایی این رقابت‌ها در مشهد مقدس و به میزبانی پدافند هوایی در منطقه شمال‌شرق بودیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات از سطح کیفی بالایی برخوردار بودند و دوره‌های آمادگی برای اعزام به مسابقات قرآن نیروهای مسلح در حال برگزاری است، افزود: علاوه بر آن کلاس‌های آموزش تخصصی قرآن با حضور اساتید و متسابقان رشته‌های صوت و لحن، تجوید، حُسن حفظ، تجوید و مفاهیم به صورت حضوری و بعضاً مجازی در حال برگزاری است تا با بهره‌مندی از نکات آموزشی و به‌روزرسانی دانش خود، با آمادگی بهتر در مسابقات شرکت کنند.

میدانی به برگزاری محافل انس با قرآن با دعوت از قاریان و حافظان ارتش در مناسبت‌های مختلف، به ویژه در سالروز تأسیس اداره عقیدتی ـ سیاسی اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در بحث حفظ قرآن، طی برنامه‌ریزی مدون و با دعوت از اساتید زبده، حافظان نیم‌جزء به بالا برای دریافت برنامه حفظ جدید، تثبیت و مرور محفوظات در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند تا با ارتقای سطح محفوظات به درجه حفظ یک جزء و بیشتر نایل شوند.   

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های انجام شده می‌توان به برگزاری کلاس‌ «هر روز با قرآن»، روزهای سه‌شنبه در سراسر ارتش اشاره کرد. همچنین برنامه جزءخوانی و محافل انس با قرآن در هر روز ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد.

وی بیان کرد: همچنین طی هماهنگی با معاونت آموزش ارتش و سامانه فرماندهی، گام مؤثری در زمینه برگزاری دوره‌های تربیت مربی دانشجویان در دانشگاه‌های افسری برداشته شد. بر این اساس در زمینه اساتید قرآن در سطح یگان‌ها بی‌نیاز خواهیم شد و از سوی دیگر شاهد پرورش و تربیت اساتید تخصصی قرآن از مبدأ و از دانشگاه‌ها هستیم.

میدانی به برگزاری دومین دوره جشنواره حدیث ویژه نوجوانان پایین 15 سال و نونهالان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در حوزه عترت و سبک زندگی اهل‌بیت(ع) و با توجه به حدیث ثقلین در بخش‌های پیش‌دبستانی، سه سال اول دبستان و سه ساله دوم دبستان و متوسطه اول با حضور بیش از 14 هزار نفر با محوریت نهادینه کردن منش و سیره اهل‌بیت(ع) در زندگی فردی و اجتماعی برپا شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش اضافه کرد: در بحث مهدویت و نهج‌البلاغه نیز اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در قم کردیم. همچنین طی تعامل با ستاد اقامه نماز کشور و با بهره‌گیری از کارشناسان این ستاد در اقصی نقاط کشور، با هدف تبیین شیوه‌های جذب فرزندان به نماز، کارگاه‌هایی ویژه کارکنان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه در سطح یگان‌ها، ادارات و سراسری اضافه کرد: مرحله سراسری ادارات در آبان‌ و آذرماه در حال برگزاری است. مرحله نهایی این مسابقات در بخش دانشجویان، دوم دی‌ماه در دانشگاه افسری امام علی(ع) به میزبانی نیروی زمینی ارتش برپا می‌شود. همچنین مرحله نهایی مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه اواخر دی‌ماه یا دهه فجر به میزبانی نیروی زمینی برگزار خواهد شد.

میدانی در پایان به برگزاری دوره مستمر آمادگی نخبگان قرآنی ارتش در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم به منظور آمادگی بهتر برای حضور در مسابقات قرآنی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در کنار آن نیز برنامه‌ها و کارگاه‌هایی به منظور توانمندسازی مدیران قرآن، عترت و نماز در قم و مشهد مقدس را در دستور کار خود داریم تا بدین وسیله سطح اطلاعات را در بحث دانش قرآنی در اداره زیرمجموعه خود، ارتقا دهیم.

انتهای پیام
captcha