تلاش برای برگزاری دهه گردشگری مذهبی شیراز به‌صورت ملی
کد خبر: 4105183
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

تلاش برای برگزاری دهه گردشگری مذهبی شیراز به‌صورت ملی

معاون فرهنگی شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری دومین دهه گردشگری مذهبی در این کلان‌شهر گت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در سال آینده این دهه را به صورت ملی برگزار کنیم.

مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عصر دیروز، 15 آذرماه در مراسم اختتامیه دومین دهه گردشگری مذهبی شیراز اظهار کرد: در آذر ماه سال گذشته برای نخستین بار دهه گردشگری مذهبی را با همکاری دستگاه‌های متولی تعریف و اجرا کردیم.

وی هدف از اجرای این برنامه را معرفی اماکن و مسیرهای گردشگری مذهبی، آیین‌ها و سنت‌های مذهبی فراموش شده و در دست فراموشی برشمرد و افزود: همچنین هدف ما در گردشگری مذهبی این بوده که تمام توجهات را به این مهم سوق دهیم که شیرازی‌ها بیش از 10 قرن است که در سایه حضرت شاهچراغ(ع) و دیگر امامزادگان واجب‌التعظیم زندگی می‌کنند.

مشفقیان با اشاره به اینکه شهر شیراز با گذشت بیش از ده قرن همچنان نیز به واسطه حضور امامزادگان عظیم‌الشان از شهرهای مهم به شمار می‌رود، گفت: هویت برخی از مساجد تاریخی شیراز مغفول مانده این در حالی بوده که این مساجد ظرفیت آن را دارند که جور گردشگری مذهبی گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند را نیز بکشند.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه در ابتدا یک مسیر طولانی هستیم و این راه با مشارکت متولیان باید ادامه‌دار شود، گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در سال آینده این دهه را به صورت ملی برگزار کنیم تا سهم جدی‌تری را در رسانه‌های ملی و بین‌المللی به خود اختصاص دهیم.

رضا محمدیان،  رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم اظهار کرد: شهر شیراز پتانسیل مضاعفی نسبت به سایر شهرها از نظر آثار ادبی، فرهنگی و هنری و همچنین اشخاصی که صاحب اثر در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی هنر بوده‌اند، همچنین در حوزه ابنیه و ساختمان‌های تاریخی و سنتی نیز عدد آن خیلی بیشتر از سایر شهرهای کشور است، دارد که اگر زیرساخت‌ها تقویت شده و همچنین در برنامه‌ریزی‌های کلان اصلاحاتی اعمال شود، آمارهای گردشگری ظرفیت چند برابر شدن نیز دارد.

وی کتاب «نامه آفتاب» که سیری در شبیه‌نامه‌های حضرت شاهچراغ(ع) بوده را اثری فاخر برشمرد و گفت: این چنین آثاری نشان دهنده ادب، غنا و فرهنگ اصیل شیرازی‌ها است که این چنین کارهایی باید ادامه‌دار شود.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از دو آثار اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز رونمایی شد که اثر اول کتاب «نامه آفتاب» با محوریت شبیه نامه‌های حضرت شاهچراغ(ع) و اثر دوم نیز محتوایی پژوهشی با موضوع وخمه‌های شیرازی بود؛ همچنین از تعدادی فعال گردشگری نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha