دشمن از گرانی و تورم علیه جامعه استفاده کرد
کد خبر: 4105533
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
رئیس جامعه مدرسین:

دشمن از گرانی و تورم علیه جامعه استفاده کرد

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌علمیه قم گفت: اغتشاشات اخیر اگرچه ظاهری غیر اقتصادی داشت اما گرانی و تورم در جامعه سبب شد تا دشمنان از این بستر آماده برای اهداف ضدفرهنگی خود علیه جامعه استفاده کنند.

سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز ۱۷ آذر در جمع تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تضعیف ولایت فقیه و از بین بردن حجاب و عفاف را هدف دشمنان در جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: اغتشاشات اخیر اگرچه ظاهری غیراقتصادی داشت، اما گرانی و تورم در جامعه سبب شد تا دشمنان از این بستر آماده برای اهداف ضدفرهنگی خود استفاده کنند و همگان می‌دانند که اگر فرهنگ جامعه متلاشی شود و ارزش‌ها به ناهنجار‌ها تبدیل شوند، سایر مسائل نیز تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به توطئه‌های دشمنان در جهت تفرقه‌افکنی و نابودی انقلاب اسلامی افزود: از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دشمنان همواره بر علیه آن توطئه و برای نابودی آن برنامه‌ریزی کردند اما بدانند که مردم همواره پای این انقلاب ایستاده‌اند و پیروزی نهایی از آن این ملت است.

وی، حوزه علمیه را حامی نظام و انقلاب در سخت‌ترین توطئه‌ها و فتنه‌ها معرفی کرد و ادامه داد: حوزه علمیه، به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی، همواره پای این انقلاب ایستاده است و در هر شرایطی از آن حفاظت خواهد کرد و لحظه‌ای کوتاه نخواهد آمد. مقتدای ما پیامبراسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) هستند که در سخت‌ترین شرایط، بدون لحظه‌ای تردید، تا پای جان استقامت ورزیدند و از جان خود نیز، در راه حفظ دین، مضایقه نکردند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری مطالبه‌گری را خواسته‌ رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: اگر جامعه به سکوت کشیده شود و مطالبه‌ای در جهت حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب صورت نگیرد، شاهد رنگ باختن این ارزش‌ها در جامعه خواهیم بود. فریاد مطالبه‌گری، فریادی است که هیچگاه نباید خاموش شود. حال این فریاد چه از طرف حوزه، چه از طرف مسئولین و به خصوص نمایندگان مجلس باشد.

وی، پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه مطالبه‌گری مراجع تقلید و حوزه علمیه، در آن زمان، ارزیابی و اظهار کرد: در دوران طاغوت، امام خمینی(ره) به عنوان پرچمدار انقلاب و سایر مراجع، طلاب، فضلاء، اساتید و دیگر اقشار مردم، در نتیجه احساس وظیفه‌ای که کردند، با مطالبه‌گری‌های به جای خود، جوششی را در جامعه به وجود آوردند که در نهایت سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: صدا و سیما با این همه امکانات و تشکیلات طویل و عریض، لازم است در انعکاس صدای حوزه و مراجع عظام تقلید به صورت قوی‌تری عمل کند، تا مردم گمان نکنند روحانیت ساکت نشسته است.

امام جمعه قم برنامه‌ریزی دشمنان در اغتشاشات اخیر را چند لایه و جدید دانست و افزود: دشمن در حوادث اخیر ساز و کار جدید و برنامه‌ریزی چند لایه‌ای را ترتیب داد و علاوه بر انحراف ذهن جوانان و نوجوانان، به واسطه مشوش کردن افکار آنان در نتیجه دوری از فضای‌های آموزشی و فرهنگی در دوران کرونا، تمامی مخالفان نظام را با تمام اختلافاتی که با یکدیگر داشتند، در کنار هم و در یک صف قرار داد.

انتهای پیام
captcha