برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بانوان «چله شو» در ساری
کد خبر: 4105636
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بانوان «چله شو» در ساری

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران، از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بانوان «چله شو» در ساری خبر داد و گفت: با پیگیری دفتر امورزنان و خانواده و با توجه به طرح ملی مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی، تنظیم برنامه و سند آماری صنعت پوشاک آغاز شده است.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، سمیه قاسمی طوسی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران، 17آذر در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: به‌مناسبت فرارسیدن شب یلدا، نمایشگاه  توانمندی‌های بانوان و خانواده در بخش‌های متنوع و با تاکید بر مزیت‌های استان در حوزه صنایع دستی، مشاغل خانگی، پوشاک و … تحت عنوان «چله شو» با حضور کارآفرینانی از سراسر استان و استان‌های هم جوار از تاریخ ۲۸ آذر لغایت ۲دی ماه به مدت 5 روز در مرکز نمایشگاهی نیاوران شهرستان ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: بازدید از این نمایشگاه آزاد است و از خانواده‌ها دعوت می‌شود از ساعت 16 الی ۲۱ هرروز برای بازدید به این مجموعه مراجعه کنند.

قاسمی طوسی تصریح کرد: همزمان با نمایشگاه چله‌شو، اولین رویداد فن بازار پوشاک استان با حضور طراحان لباس از سراسر استان نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران با ارایه این مطلب که  از سال 1390 بیش از 125 هزارنفر در سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مازندران نام‌نویسی کردند، خاطرنشان کرد: از بین 400 عنوان شغلی، حدود 31 هزار نفر، حوزه پوشاک را انتخاب نمودند و در حال حاضر حدود 25 درصد از متقاضیان مشاغل خانگی استان در حوزه پوشاک فعالیت دارند.

وی ادامه داد: استان مازندران بیشترین تعداد دانشجوی طراحی دوخت و دوز را در مقایسه با سایر استان‌ها دارد ضمن اینکه ده درصد از دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای استان نیز در رشته پوشاک مشغول به تحصیل هستند.

سمیه قاسمی طوسی اظهار کرد: مازندران، استانی گردشگرپذیر است و سالانه حدود 30 میلیون مسافر وارد استان می‌شوند و معمولاً پوشاک یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های مورد نظر این مسافران به‌عنوان سوغات است، اما متأسفانه سهم صنعت پوشاک مازندران از این سبد بسیار ناچیز است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران در ادامه با بیان اینکه با توجه به مجموعه ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد و به برخی از آن ها اشاره شد، صنعت پوشاک می‌تواند یکی از اولویت‌های سیاست گذاری‌های استان درحوزه اقتصاد و اشتغال باشد. تاکید کرد: اما تاکنون در این زمینه، اتفاقی رخ نداده است و برنامه و سندی برای صنعت پوشاک نداشته ایم که با پی گیری این دفتر و با توجه به طرح ملی مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی این تنظیم برنامه و سند آماری استان را آغاز کرده است.

وی  اظهار کرد: از آنجایی که عمده فعالان پوشاک استان را بانوان تشکیل می دهند، این موضوع در اولویت دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران قرار دارد، که نیاز به مشارکت همه دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله دستگاه های مرتبط در صنعت پوشاک، فرهنگ و ارشاد اسلامی در مد و لباس، صمت در امور اقتصادی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه لباس های بومی محلی و جهاد کشاورزی از طریق صندوق خرد زنان ‌داریم.

انتهای پیام
captcha