مسئولان فرصت خدمت به مردم را غنیمت بشمارند
کد خبر: 4106559
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳

مسئولان فرصت خدمت به مردم را غنیمت بشمارند

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: مسئولان نظام باید فرصت خدمت را غنیمت شمرده و به فکر گام‌های اساسی و ماندگار برای خدمت به مردم باشند.

معین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارسمعین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای مدافع امنیتی که طی ماه‎‌های اخیر به فوز عظیم شهادت دست یافتند، گفت: در عالم خلقت بسیار زیباست که آدمی به عنوان خلیفة‌الله بر عهد خود پایبند باشد تا زمانی که بهترین بازگشت را به سوی معبود خود هدیه بگیرد.

وی افزود: آیه 33 سوره احزاب «... فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ ...؛ ... به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند...» یعنی همین افرادی که به عهد خودشان وفا کردند. عده‌ای دیگر همچنان منتظر هستند «... وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ ...؛ ... و برخى از آنها در [همين] انتظارند...» (همان آیه) که در تفسیر آیه به حضرت علی(ع) اشاره شده است.

سامانیان اظهار کرد: شرایط امروز با شهادت امثال حجت‌الاسلام والمسلمین عرفانی‌نیا که از حافظان قرآن بودند یا شهید معصومی در حرم حضرت احمدبن موسی(ع) از نخبگان علمی و چهره قرآنی، به ما ثابت کرد که در عصر امروز نیز افرادی هستند تا نور معنویت را برای بشر روشن نگه دارند و خود بسوزند تا اطراف آنان تاریک نشود.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اظهار کرد: وقتی شهادت طلبه مجاهد حجت‌الاسلام زارع مؤیدی را به چشم دیدیم به وضوح یافتیم که از ابتدای هستی تاکنون حق و باطل در یک نبرد تمام عیار بوده، هستند و خواهند بود.

وی با یادآوری جانفشانی‌های روحانیت در تاریخ اسلام به خصوص در انقلاب اسلامی گفت: روحانیت به نسبت آمار، نخستین گروه در تعداد شهدای هشت سال دفاع مقدس داشته است و در ناآرامی‌های اخیر نیز مجدداً شاهد مظلومیت طلاب و روحانیانی که همواره دغدغه‌ای به جز آرامش و آسایش مردم نداشته‌اند، بودیم.

سامانیان ادامه داد: چرا عده‌ای که در پوچی هویت به‌سر می‌برند روحانیت اصیل شیعه را تهدید به عمامه‌پرانی می‌کنند در حالی که روحانیون قرن‌هاست برای حفظ عقاید و باورهای خود و انتشار آن‌ها اقتدا به مولا حسین(ع) کرده و در این راه سرها داده‎‌اند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه چهره‌های ارزشمند قرآنی که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسیدند از رویش‌هایی هستند که این استان به حضور آنان مفتخر است، افزود: امثال حجت‌الاسلام شهید عرفانی‌نیا در جنوب فارس در زمره افرادی هستند که مجهولون فی‌الأرض و معروفون فی‌السماء شایسته این شخصیت هاست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: به استعانت خداوند متعال در آینده شاهد تلاش مضاعف در راه دستیابی به آرمان‌های انقلاب باشیم و فراموش نکنیم که این انقلاب عظیم و زندگی روزمره ما در جمهوری اسلامی مدیون خون شهداست. مسئولان نظام نیز باید فرصت خدمت را غنیمت شمرده و به فکر گام‌های اساسی و ماندگار برای خدمت به مردم و نظام باشند.

انتهای پیام
captcha