مدیریت فضای مجازی نیاز به اقدامات علمی دارد
کد خبر: 4106778
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲

مدیریت فضای مجازی نیاز به اقدامات علمی دارد

رئیس دانشگاه شیراز حوزه فرهنگ را در عرصه پژوهش حائز اهمیت دانست و گفت: سبک زندگی، مدیریت فضای مجازی، هویت ملی و دینی، معضلات اجتماعی و ... نیاز به انجام پژوهش و اقدامات علمی دارد.

کسب حلال محور پژوهش محققان علوم انسانی قرار بگیردبه گزارش ایکنا از فارس، محمد موذنی، رئیس دانشگاه شیراز سه‌شنبه، 22 آذرماه در آیین تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان فارس، با تبریک هفته پژوهش گفت: 55 استاد دانشگاه شیراز در سال جاری در شمار دانشمندان برتر یک و دو درصد مجمع بین‌المللی معرفی شد‌ه‌اند که مایه مباهات است.

وی توجه به اخلاق علمی در انجام پژوهش را ضروری دانست و افزود: پژوهش‌های علمی باید همراه با رعایت اخلاق انجام شوند زیرا به عنوان منابع به آن‌ها رجوع می‌شود و باید درست و علمی باشند تا محققان دیگر را به اشتباه نیندازند.

موذنی با اشاره به اینکه توجه کافی به انجام پژوهش در علوم انسانی نشده است، اظهار کرد: سبک زندگی، مدیریت فضای مجازی، هویت ملی و دینی، معضلات اجتماعی و ... نیاز به انجام پژوهش و اقدامات علمی دارد زیرا این موضوعات اثر فراوانی بر زندگی فردی و اجتماعی دارند.

رئیس دانشگاه شیراز همچنین حوزه فرهنگ را در عرصه پژوهش حائز اهمیت دانست و گفت: امام راحل، انقلاب را با هدف تغییر در سبک زندگی مردم آغاز کردند اما مسائل و مشکلات اقتصادی و ... موجب شده است تا حوزه فرهنگ مورد غفلت قرار بگیرد در صورتی که نجات کشور به بازگشت به فرهنگ اصیل دینی و ملی نیاز دارد.

موذنی همچنین اقتصاد اسلامی را در حوزه انجام امور پژوهشی از اولویت‌های این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: کسب حلال و پرداخت خمس و زکات از مواردی است که امروز در جامعه به پژوهش و انعکاس ماحصل این پژوهش نیاز دارد زیرا کم توجهی به کسب حلال منجر به مشکلاتی در جامعه شده  و لازم است محققان علوم انسانی  آثار کسب نامشروع را بررسی کرده و نتیجه آن را به جامعه منعکس کنند.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: از فرهنگ دینی باید استفاده مطلوب کنیم زیرا نتیجه غفلت به آن، مشکلات کنونی جامعه است.

انتهای پیام
captcha