درخواست رهبر جریان الحکمه عراق برای بازنگری در طرح‌های امنیتی
کد خبر: 4107122
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶

درخواست رهبر جریان الحکمه عراق برای بازنگری در طرح‌های امنیتی

رهبر جریان الحکمه عراق در واکنش به انفجار بمب در منطقه «طارمیه» در شمال بغداد، خواستار انجام اقداماتی پیشگیرانه برای مقابله با تروریسم و بازنگری در طرح‌های امنیتی شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از شفق نیوز، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق اظهار کرد: بار دیگر، منطقه طارمیه، در شمال بغداد، با یک رخنه امنیتی مواجه شد که قربانیانی را در میان نیروهای دلاور امنیتی ما برجای گذاشت و منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ارتش شد.

وی گفت: تکرار چنین حوادث ناگواری مستلزم بازنگری در برنامه‌های امنیتی کشور و در دستور کار قرار دادن حملات پیشگیرانه برای از بین بردن گروه‌های تروریستی است.

عمار حکیم ادامه داد: از خداوند متعال رحمت ابدی را برای شهدای این حادثه و شفای عاجل برای مجروحان را مسئلت می‌کنیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که بخش رسانه امنیتی عراق بعد از ظهر امروز اعلام کرد، در پی انفجار یک بمب در مسیر نیروهای گشت ارتش این کشور در منطقه طارمیه واقع در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد، سه نفر از نیروهای ارتش عراق از جمله یک افسر کشته شدند.

طبق اعلام این رسانه، انفجار بغداد همچنین منجر به مجروح شدن سه نفر دیگر از نیروهای ارتش عراق شده است.

برخی منابع رسانه‌ای عراق تعداد مجروحان این انفجار را پنج نفر اعلام کرده‌اند.

علی‌رغم گذشت چند سال از اعلام رسمی آزادسازی عراق از لوث گروه تروریستی داعش، اما برخی از عناصر این گروه همچنان در برخی از مناطق این کشور حضور داشته و هر از چند گاهی اقدامات تروریستی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام
captcha