دعوت عمار الحکیم از نجف و الازهر برای پیشبرد گفتمان تسامح
کد خبر: 4109873
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

دعوت عمار الحکیم از نجف و الازهر برای پیشبرد گفتمان تسامح

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با هیئت مصری ضمن بیان اینکه اگر تروریسم در عراق شکست نخورده است، به دیگر مناطق هم سرایت می‌کرد، گفت امروز نجف اشرف و الازهر گفتمان تسامح، همزیستی و پذیرش دیگران را پیش ببرند.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، سید عمار الحکیم، رئیس ائتلاف قوی الدوله الوطنیه در عراق شامگاه یکشنبه با کرم جبر، رئیس شورای عالی تنظیم رسانه در مصر و هیئت همراه وی از اعضای پارلمان این کشور و شماری از خبرنگاران و روزنامه نگاران ارشد مصری دیدار کرد.

دفتر الحکیم در بیانیه‌ای پس از این دیدار گفـت: الحکیم ضمن تقدیر از حضور میدانی هیئت رسانه‌ای مصری در عراق برای اطلاع از واقعیت این کشور از نزدیک تأکید کرد که انتقال واقعیت‌ها از عراق و زندگی روزمره مردم این کشور ضرورت دارد، بخصوص که برخی رسانه‌ها مسائل منفی را برجسته کرده و همه نقاط مثبت را نادیده می‌گیرند.

بر اساس این بیانیه الحکیم با اشاره به ثبات امنیتی ایجاد شده در عراق با شکست تروریسم گفت: عراق به نیابت از منطقه و جهان با تروریسم مبارزه کرد و اگر جانفشانی عراقی‌ها نبود تروریسم در مناطق دیگر منطقه هم گسترش می‌یافت.

رهبر جریان حکمت ملی عراق افزود: امروز تروریسم دیگر تهدید نظامی برای عراق نیست، بلکه یک تهدید امنیتی است.

الحکیم بر لزوم تداوم گفتمان میانه‌روی، تسامح، همزیستی و پذیرش دیگران تأکید کرد و گفت: عراق و مصر دو کشوری هستند که به لطف وجود نجف اشرف و الازهر از نهادهایی پیشگام در این زمینه برخوردارند و این دو مکان با جایگاه تاریخی خود در تمدن اسلامی می‌توانند برای پیشبرد این گفتمان اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha