شبکه‌سازی بین فعالان قرآنی انجام شود
کد خبر: 4108397
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

شبکه‌سازی بین فعالان قرآنی انجام شود

نماینده جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان فارس با بیان اینکه فعالان قرآنی در جنگ شناختی به تنهایی نمی‌توانند برابر دشمن بایستند، گفت: فعالان قرآنی باید به گروه‌ها و گروه‌ها به شبکه‌ها و شبکه‌ها به جبهه تبدیل شوند تا در نهایت گفتمان‌سازی صورت گیرد.

محمدصالح روزبه، نماینده جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدصالح روزبه، نماینده جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان فارس امروز، 29 آذرماه در گردهمایی مسئولان و مربیان جلسات خانگی قرآن محله فاضل شیراز با اشاره به اهمیت جبهه‌سازی فعالیت‌های قرآنی گفت: تشکیل جلسات خانگی قرآن و جبهه‌سازی این جلسات یکی از اصلی‌ترین راهکارهای تأثیرگذاری بر افکار عمومی است.

وی تصریح کرد: جبهه‌سازی در مقابله با جنگ شناختی تعریف می‌شود که دارای دو کارکرد مهم است؛ نخست اینکه کمک می‌کند تا در برابر دشمنِ مهاجم بایستیم و دوم اینکه که با گفت‌وگوسازی و استفاده از شیوه‌های به ‌روز ارتباطی و پرهیز از تک‌گویی بر نخبگان تأثیر بگذاریم.

روزبه اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی تربیت نیروهای قرآنی انقلابی در جامعه است ولی ما نتوانسته‌ایم شبکه‌سازی کنیم و گفتمان‌سازی مؤثری در دنیا داشته باشیم و چنانچه فعالان قرآنی در یک جبهه واحد قرار نگیرند، نمی‌توانند در برابر دشمن مقاومت کنند.

نماینده جامعه قرآنی عصر استان فارس تصریح کرد: فعالان فرهنگی و قرآنی در جنگ شناختی نمی‌توانند به تنهایی در برابر دشمن بایستند و باید فعالان قرآنی به گروه‌های قرآنی و گروه‌ها به شبکه‌ها تبدیل شوند و شبکه‌ها به صورت جبهه درآیند تا در نهایت گفتمان‌سازی صورت گیرد و تحولات مختلف رقم خورند.

وی با اشاره به آیه شریفه 46 سوره انفال «وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ؛ و از خدا و پيامبرش اطاعت كنيد و با هم نزاع مكنيد كه سست‏ شويد و مهابت‏ شما از بين برود و صبر كنيد كه خدا با شكيبايان است»، گفت: کشمکش و نزاع و نداشتن یک جبهه واحد، باعث سستی و ناتوانی و ضعف در مبارزه می‌شود که نتیجه آن از بین رفتن قدرت، قوت، هیبت و عظمت در برابر دشمن است.

روزبه در پاسخ به اینکه چرا جبهه‌سازی شکل نمی‌گیرد و گروه‌ها تبدیل به شبکه نمی‌شوند، گفت: چند ویژگی مهم محبت، اخوت، ولایت‌مداری و عقلانیت اسلامی در بین فعالان فرهنگی و قرآنی باید تقویت شوند. در بین این چهار عامل، ضعف محبت و ضعف اخوت انقلابی و ایمانی اشکارترند. محبت و اخوت وجود دارند، ولی ضعیف هستند. به هر اندازه که اخوت تقویت شود، تشکیلات هم قوی‌تر می‌شود.

نماینده جامعه قرآنی عصر استان فارس با اشاره به شروط جبهه‌سازی بیان کرد: نیروهای انقلابی باید سعه صدر داشته باشند و دایره محبت را وسیع کنند. یکی از اوصاف اهل بهشت، عاری بودن از غل و حسد وکینه است لذا برادر مؤمن را برادر خود می‎داند و برای او دعا می‌کند و در یک جبهه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آیه 10 سوره حشر «وَالَّذِينَ جَاءُوا مِنْ بَعْدِهِمْ يَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ؛ و [نيز] كسانى كه بعد از آنان [=مهاجران و انصار] آمده‏‌اند [و] مى‏‌گويند پروردگارا بر ما و بر آن برادرانمان كه در ايمان آوردن بر ما پيشى گرفتند ببخشاى و در دلهايمان نسبت به كسانى كه ايمان آورده‏‌اند [هيچ گونه] كينه‏‌اى مگذار پروردگارا راستى كه تو رئوف و مهربانى»، گفت: لازمه جبهه‌سازی محبت به یکدیگر است.

انتهای پیام
captcha