آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح ملی تلاوت «شباب‌الرضا(ع)» در تبریز
کد خبر: 4109509
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح ملی تلاوت «شباب‌الرضا(ع)» در تبریز

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تبریز آماده ثبت‌نام مرحله دوم یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم «شباب الرضا(ع)» است.

طرح ملی تلاوت قرآنبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت، ابراهیم صدیقی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به آغاز ثبت‌نام دومین مرحله طرح شباب‌الرضا(ع) گفت: براین اساس دختران و پسران نوجوان و جوان علاقه‌مند به علوم قرآنی می‌توانند تا ۱۵ دی‌ماه در این دوره ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تبریز در دوره‌های طرح ملی تلاوت حضور پررنگی داشته و مقام‌هایی کشوری کسب کرده است و برخی از نخبگان طرح ملی تلاوت قرآن در تبریز اساتید برجسته‌ای در علوم قرآنی شدند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تبریز یکی از قطب‌های قرآنی کشور محسوب می‌شود و طرح ملی تلاوت می‌تواند شاخص‌های قرآنی استان را ارتقا دهد.

وی افزود: قطعاً با همکاری و همراهی آموزش و پرورش استان زمینه ثبت‌نام و شرکت فعال دانش‌آموزان علاقه‌مند در طرح ملی تلاوت فراهم می‌شود.

یادآور می‌شود، طرح ملی تلاوت «شباب‌الرضا(ع)» به ابتکار مرکز قرآن آستان قدس رضوی، همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح‌ ملی تلاوت به صورت سراسری برگزار می‌شود.

از اهداف این طرح، کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های (صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم و…) و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا است.

این طرح در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و عالی (هر کدام به مدت دوسال) اجرا می‌شود. تمامی متقاضیان حضور در طرح ملی تلاوت به منظور کسب آمادگی لازم، آموزش‌های اولیه در زمینه صحیح‌خوانی قرآن مشتمل بر تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و در رشته لحن شامل آشنایی با روش‌‌ها و اصول اولیه تقلیدخوانی را فرا می‌گیرند. 

انتهای پیام
captcha