جشنواره زکات در مازندران برگزار می‌شود
کد خبر: 4109962
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵

جشنواره زکات در مازندران برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران از برگزاری جشنواره زکات هشتم دی ماه در مازندران خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف بسترسازی در جامعه به منظور نهادینه کردن فریضه زکات در سبک زندگی آحاد جامعه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران، ۵ دی‌ماه در نشست خبری با محوریت جشنواره گفتمان خدمت و زکات، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: فقر استان مازندران در لوای برگ‌های سبز این خطه از شمال کشور پنهان است.

وی افزود: به برکت نظام و انقلاب اسلامی کارهای عام المنفعه و جهادی زیادی در اقصی نقاط کشور صورت گرفت اما باز هم جای کار دارد.

حجت‌الاسلام عالیشاه با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند و هرچه برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش شود وظیفه است، تصریح کرد: کمیته امداد باید تلاش کند در جامعه اسلامی نیازمندی وجود نداشته باشد. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران با بیان اینکه هشتم دی‌ماه جشنواره زکات در استان برگزار خواهد شد،‌ خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف بسترسازی در جامعه به منظور نهادینه کردن فریضه زکات در سبک زندگی آحاد جامعه، مهیا کردن عرصه‌های مدیریتی و اجرایی جامعه در جهت تحقق منویات و فرامین مقام معظم رهبری، ایجاد منظومه ساختار و مفاهیم جریان‌ساز نقش زکات با نگاه به آینده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر اهداف این جشنواره اظهار کرد: زکات در اقتصاد اسلامی، جهاد تبیین مبنی بر فراهم سازی زمینه ارتقای سطح آگاهی و بینش جامعه با معرفی کارکردها و تأثیرات اقتصادی و اجتماعی زکات به منظور نظام‌سازی در جامعه اسلامی، جهاد تبیین تشریح، توجیه، ترویج و فرهنگ‌سازی زکات با استفاده از جامعه نخبگانی و فرهیختگان دارای تریبون، ایجاد زمینه مناسب در جهت تشویق مردم برای پرداخت زکات، تقویت باورهای دینی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ... از دیگر اهداف این جشنواره است.

حجت‌الاسلام عالیشاه اظهار کرد: این جشنواره در محورهای کلیپ کوتاه، خوشنویسی، عکس نوشته، طراحی و نقاشی، متن ادبی و داستان نویسی، موشن گرافی و شعر، کتابخوانی، مقاله و... برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران افزود: یک هزار و ۳۵۰ اثر به دبیرخانه زکات استان مازندران ارسال شده است.

وی بیان کرد: روستای اتو سوادکوه به عنوان روستای گردشگری نمونه در بحث زکات نیز در راستای این جشنواره معرفی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha